egna Halloween kakor!



Nu har jag gjort egna kakor istället. Jag gjorde mina vanliga kakor och dekorerade dem istället, svarta katter, vita spöken och ...maskar...det är de där bruna! Jag gjorde en rolig form med hjälp av vitlök pressaren! Inte perfekta men bättre än gårdagens!

ITALIANO
Ho fatto i miei biscotti e li ho decorati a modo mio! Gatti neri, fantasmi bianchi e vermicelli marroni ( i vermicelli fanno un po' ridere, ho ottenuto la forma con lo schiaccia aglio! ). Non sono bellissimi ma meglio di quelli di ieri e si capisce di cosa si tratta!

Kommentarer
Postat av: allicen

Lite skillnad :)

Postat av: Ulrica

Så fina och vad sugen jag blir att göra något kul för ungarna i helgen (oss andra också) Vad har du för grundrecept?

2008-10-29 @ 10:47:14
URL: http://www.hjalpstickan.se
Postat av: chaos

De är de enda kakorna jag lyckas med:

150 gr smör

1 dl socker

1 dl hackad mandel ( eller nötter )

3 dl vetemjöl

1/2 tsk bakpulver



I ugnen 175° i ca 15 minuter.



Jag dekorerade spöken med florsocker blandad med lite vatten och kokosflingor och katterna med smält choklad.

2008-10-29 @ 13:35:39
Postat av: Hanneles jul

Gôrläckert, jag bakar spindelbullar.

2008-10-29 @ 19:54:51
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: chaos

Hannele: Det låter häftigt! Jag tittar på din blogg för recept då...det skulle vara kul att göra sådana i helgen! Mums!

2008-10-30 @ 08:45:33
Postat av: Cinzia

Per me solo gatti e fantasmini!!

I vermi non li mangerei neanche a biscotto!!!!!!

Buona notte di halloween

2008-10-31 @ 17:50:31
URL: http://zrinkaleo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback