Sy festivalen!

Många åker idag till festivalen men jag var där igår på eftermiddagen och hade turen att kika runt bland alla utställare när det inte var så hemskt mycker folk men en hel del var det. Det var mycket tyger och mycket till quilting ( väldigt dyra priser för små rutor )! Det var väldigt roligt eftersom jag aldrig varit på ett sådan mässa tidigare, kul att det finns! jag lämnade mitt bidrag till hjälpstickan och köpte något. Inget garn köpte jag, jag hitttade inget som jag tyckte var så snygg, det mesta var acryl garn! Jag lyckades övertyga en utsällare att sälja mig en sticka i trä, en strumpsticka i samma storlek som den som gick sönder så nu kan jag använda mitt set även om en sticka bara är i trä färg! Mitt andra inköp var också ett par stickor, stora rundstickor i trä som jag behöver till en av sjalarna jag påbörjat. Jag såg att det fanns även struumpstickor i trä som var svarta, jag ångrar lite att jag inte köpte ett set men det får räcka med det jag köpte! Lite bilder kommer senare!

ITALIANO
Seguendo il consiglio di Milena mi sono informata sulle possibili fiere sullo sferruzzamento e altro e proprio ieri ne ho visitato una delle più grandi "Sy festivalen", c'era di tutto anche se il nome del festival era soprattutto dedicato alle stoffe. In particolare c'era molto per il quilting, stoffe varie, cose per lo "scrapbooking" che é diventato sempre più grande, stoffe per fare i tappeti ( quelli nordici a strisce, probabilmente li avete visti ad Ikea! )e c'era un po' di lana. Io ho comprato solo due cose- Sono riuscita a convincere uno stand a vendermi un solo ferri per le calze per rimpiazzare quello che si è rotto. Di legno ma non colorato e ne sono veramente contenta. Poi ho preso un paio di ferri tondi sempre di legno. Mi sono pentita di non aver preso i ferri per calza di legno neri ma sará per la prossima volta! Qualche foto la metto su più tardi!

Kommentarer
Postat av: allicen

Mässor är verkligen kul =)

Postat av: Anonym

Sono proprio contenta che tu abbia trovato qualche fierina...e mi sa che lì da voi sono davvero belle!!!

Aspetto di vedere i tuoi acquisti

Baci

Milli

2008-11-12 @ 20:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback