olycka! Suck!



Jag blev precis klar med mössa till någon hemlös, jag är glad att det blev rätt snyggt...jag tycker om den men suck! Precis på sista varvet så hände det, kan ni se vad? Ja, en av mina fina Harmony stickor gick sönder. Jag blev riktigt besviken och ledsen, mina favorit stickor och jag har inte använt dem så mycket heller. Det var tur att jag inte gjorde mig illa eftersom när stickan gick sönder var den när att komma in i handen! För att vara så dyra stickor trodde jag aldrig att de skulle gå sönder så fort, jag köpte ju dem i sommar! Jag är riktigt ledsen...dags att gå och lägga sig!

ITALIANO
Incidente! Uffà!
Ho appena finito la berrettina per il senzatetto e devo dire che è venuta proprio bene, mi piace molto. La combinazione di colori è veramente riuscita. Putroppo però all'ultimissimo giro è successo l'incidente, si, da come vedete nella foto uno dei miei bellissimi ferri si è rotto! Sono veramente triste! Sono stata fortuna che il ferro rotto non si è infilato nella mano perchè si è proprio spezzato in mano. Essendo ferri molto belli e piuttosto cari non mi aspettavo che si rompessero così presto, del resto li avevo comprato solo questa estate e non li avevo usati particolarmente molto! Avevo solo due set di ferri per le calze, questo ed un altro...ora me ne rimane solo uno, quello che mi fa il buco sul dito! È meglio andare a letto e non pensarci più!

Kommentarer
Postat av: allicen

OJ! Det måste verkligen gå undan när du sätter igång om tom stickorna går av :O

Postat av: Kerstin

Hej! Kul att läsa din blogg. Jag hade faktiskt varit inne på den i förra veckan för jag kände igen kakorna. Mössan är ju jättefin. Den som får den måste bli glad. på vilket sätt är Harmonystickor annorlunda än andra? Jag har testat metall och trä strumpstickor och vanliga trä tycker jag är tröga att sticka med. Jag har nu bestämt mig för att sticka en mössa av garnet jag fick av dig. Jag behöver en till promenaderna på ön i vinter.

2008-11-04 @ 10:22:47
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: chaos

Det blir fina mössor av garnet! Hehe! Harmonystickorna är i trä men är inte lika spetsiga som andra strumpstickor och de är nästan glaserade så att garnet inte fastnar på stickan vilket jag har annars upplevt med trästickor men om de inte håller...då är de inte värt priset tycket jag!

2008-11-04 @ 10:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback