full fart!

Äntligen får jag ta det lite lugnt med en kopp te...

image78

det har varit en väldigt produktivt dag. Jag har pluggat som jag skulle och sedan bakade jag lite bröd och mina favoriter, kakor! Jag älskar kakor och även om jag fått en massa choklad så har jag bara längtat efter kakor så jag passade på och bakade lite! Det känns verkligen som man förtjänar det!
Igår kväll började jag sticka ett nytt projekt, det skall bli en sorts bolera schal till farmor, hennes garn kom med ett litet pris, hon ville att jag skulle sticka åt henne. Varför vet jag inte riktigt eftersom inget hon får från mig går bra, hon har alltid en massa klagomål, hur som helst skall jag vara snäll och sticka åt henne!
image79

Jag har gjort en nysta av två olika färger och en nysta med två trådar av samma garn och varjerar det lite. Det blir rätt så snyggt! Jag hade tänkt mig denna modell från drops med lite ändringar, ingen fläta och kanske knappar istället för att sy ihop den. Hon önskade något som skulle vara öppet men täckte lite halsen....jag vet inte riktigt vad hon menar!
image80

Vi får se om det blir något. Tycker hon inte om det kan jag gärna behålla det!

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag tror att det blir snyggt om du skippar flätan! gillar färgen :)

Postat av: chaos

Jag tror också att det blir snyggt, jag skulle gärna vilja behålla den själv! Jag tror att jag skall skicka den till henne när hon fyller år i maj så slipper jag bli besviken. Jag kan redan tänka mig hennes kommentar, den är för modern och det är inte alls som jag tänkt mig och blablabla...

2008-03-23 @ 09:27:19
URL: http://fabulouschaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback