seger!

På söndagar har jag köpstopp! från början hade jag tänkt mig att ha en total köpstopp på söndagar men det fungerade inte. Jag handlar mat för hela veckan just på söndagar, jag har försökt att byta dag men då blir jag bara stressad så jag bestämde mig på att min köpstopp inte skulle vara total, jag får köpa mat! Äntligen efter flera månader och tre lappar har jag sett resultat i min matbutik, det fanns gröna skyltar för ekologiska produkter! Yes! Vad mycket enklare det är nu att hitta varorna och snabbare går det att handla! Jag är mycket nöjd! Det saknas fortfarande lite skyltar, t.ex. i kyldisken men det är ett stort framsteg det som gjorts nu!

IN ITALIANO
Piccolo trionfo! Dopo mesi di attesa e tre biglietti sono riuscita a convincere il mio alimentari a mettere dei cartelli per i prodotti bio! Ora si può fare la spesa più facilmente e senza perdere tanto tempo. Prima dovevo leggere su tutti i prodotti, mi ci voleva un'ora!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Söndag är väl inte den bästa dagen för matinköp, om man vill ha färskt.

Postat av: chaos

Jag vet, allt brukar vara slut men jag har inget val. Jag använder inte så mycket färska varor, det är mest bönor, gryn, pasta och sådana saker jag köper. Ingen bröd och ingen mjölk. Frukt och grönt får jag från Årstiderna. Bröd kan jag köpa färskt från bagaren nära mig och mjölk dricker jag inte. Kött köper jag i princip aldrig, jag äter mest vegetariskt kost. Så det funkar att handla på söndagar med! Det beror på vad man behöver!

2008-06-24 @ 11:32:37
Postat av: Jelena

Rätt smart att ha köpstopp en dag i veckan så där, det har jag aldrig tänkt på, antingen tänker man ju att man har det helt eller inte alls. Det är nog något jag ska ta och testa!

2008-06-28 @ 21:04:11
URL: http://styleiseternal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback