tröja äntligen klar



För över 10 år sedan gjorde jag en likadan tröja och när min kusin kom på besök lovade jag att göra henne en sådan. Jag köpte garn, stickade och när det var dags att montera upp den lämnade jag den i hela tio år! Jag tänkte i flera år att jag skulle göra i ordning den men det blev aldrig av men nu äntligen tog jag mig tid och energi! Jag insåg så att det var mycket jobb än att göra, hela halsbiten, fästa armar, trådar mm. och busstrejeken sabbade en hel del. Jag kunde inte jobba på den på kvällarna. Men jag hade tålamod och igår blev den klar. Stor är den och kusinen är lika liten som jag! Det får bli en myströja när det snöar! Har ni någon tips på hur jag fixar till kanten? Den rullar upp sig!

Jag kommer inte att hinna med kattställningen, den får jag ta hand när jag kommer tillbaka. Jag skall ägna hela dagen åt packning och förberedelse till resan i morgon, ja...i morgon är den stora dagen!

IN ITALIANO
Finalmente ho finito la maglia per mia cugina che avevo cominciato ben 10 anni fa! Avevo lasciato da fare la parte più noiosa, il collo, cucire le maniche e i diversi fili etc. ma finalmente è finita. Appena in tempo visto che domani parto! Passerò tutta la giornata a prepararmi in modo da non dimenticare nulla!

Kommentarer
Postat av: allicen

shit vilket jobb du gjort! vet inte hur man löser det där med kanten... det brukar ju vara som en stickad mudd på tröjor ibland, men jag har noll koll :)



Hoppas du får en trevlig resa!!!

Postat av: chaos

ja, vanligtvis. Men i beskrivningen på denna fanns det inte och kanten rullar upp eftersom man har använt rundstickor. Det kanske räcker med att stryka tröjan, jag tar med mig den som den är och sedan får vi lösa saken på plats tänkte jag. Nu försöker jag baka bröd till resan i morgon, fyllda frallar med bacon och soltorkade tomater...hoppas det blir något!

2008-07-11 @ 11:24:26
Postat av: chaos

Jag vet men inte på denna tröja och rundstickorna gjorde så att den rullar upp!

2008-07-11 @ 13:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback