Projekt: kattställning



Kattställningen håller på att rasa ihop! Den började gå sönder i slutet av förra året och jag hade tänkt mig köpa en ny kattställ som Julklapp. Jag ångrade mig dock och tänkte på hur mycket konsumtion och energi det skulle gå åt en ny kattställ. Det som behövdes repareras är egentligen bara repet och hängmattan så jag bestämde mig för att försöka reparera den. Under vintern har jag stickat en ny hängmatta till katterna, den vita som ligger på golvet. Och idag har jag äntligen köpt repet! Det har varit svårt att hitta en lämplig rep, nu fick jag tag i 10 mm hampa men som ni ser från färgen är inte exakt likadant som den tidigare repet! Jag lyckades få tag i det i en båt affär, ja, ingen annan hade det! Det var lite pussel att hitta den men nu kan jag äntligen köra igång! Jag har dock ingen häft apparat och repet är svårt att skära så vi får se om jag lyckas få ihop det i veckan. Jag är inte så händig av mig så det blir sköjgt att se om jag lyckas!

IN ITALIANO
Come vedete il piedistallo dei gatti si sta sfasciando. Avevo pensato di comprarne uno nuovo per Natale ma ho deciso poi di provare a ripararlo! Questo inverno ho fatto ai ferri una copertina bianca per la parte in mezzo ( c'è un buco in quella vecchia! ) ed oggi sono finalmente riuscita a trovare una corda  adatta in un negozio di barche. È stata un po' un impresa trovare la corda. Non sono molto brava in questo tipo di cose manuali quindi vedremo se riuscirò a combinare qualcosa!

Kommentarer
Postat av: allicen

Åh! jag har länge funderat på att bygga en såndär till Tea.. fast jag är osäker på om hon är lika intresserad som jag :)

Postat av: chaos

Jag fick den i Julklapp för några år sedan av min syster. jag hade inte tänkt köpa något men när Chili var liten blev han helt förälskad i den så jag måste verkligen fixa det så att han kan njuta av den!

2008-07-07 @ 20:10:46
Postat av: allicen

Tänkte bara skriva att överföringen fungerade precis som den skulle...

2008-07-07 @ 22:07:05
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Sandra/Vit design

Vad lyxigt för katterna att ha en egen hängmatta, kram Sandra

2008-07-08 @ 00:24:51
URL: http://vitdesign.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback