Narnia: Prins Caspian



Igår var det dags för den vanliga biobesök. Det blev Narnia, även om jag inte läst böckerna så tycker jag mycket om denna typ av film, lite fantasy skadar aldrig! Jag tyckte bättre om denna film än den första Narnia, kanske för att det var mer verklig med strids mot människor. Det fanns en viss betoning på människan helt enkelt som saknades i första filmen. Naturen och fantasin har inga gränser och det är det jag älskar i Fantasy filmer och böcker. Det som fanns mer i första filmen och inte här, vilket jag saknade är kattdjuren. Ingen kan slå i strids som kattdjuren, de är snabba och djuriska men det fick man inte se i denna film! Betyg: 4

ITALIANO
Il venerdì di solito vado al cinema, ieri é stata la volta di Narnia: Principe Caspian. Mi piace molto il fantasy, sia in letteratura che sullo schermo e questo film mi è piaciuto più del primo anche se i felini mi sono un po' mancati. Questo film è basato più sugli essere umani ed in battaglia non si vedono molto le figure fantastiche di questo mondo, in particolare non si vede l'agilità e la ferocia dei felini! Di questo genere mi piace in particolare la combinazione della fantasia e della natura che non hanno limiti! Voto: 4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback