choklad och honung



Jag har redan varit och handlat inför nästa veckan. Jag har köpt lite ekologiskt honung från Väddo till jobbet så att alla tedrickare kan ha lite av det om det önskas! Vi har slutat köpa in tepåsar på jobbet och köper numera endast ekologiskt te i lösvikt så ekologisk honung är ett bra tillbehör! För mig har jag köpt choklad...som ni vet testar jag olika varianter. Jag köpte dock denna gång även något som inte är ekologiskt men laktosfritt. jag klarar mig med mörk choklad vilket inte brukar innehålla mjölk men kan tnka mig att flera önskar mjölkchoklad...det finns vegana varianter men de tyckte inte jag om! Jag testar denna just av nyfikenhet man skall sedan hålla mig till ekologiska choklad!

ITALIANO
Ho giá fatto la spesa per la settimana e come al solito provo dei prodotti bio nuovi per me. Ho comprato del miele bio della mia regione, Roslagen, da portare sul lavoro. Sono riuscita a convincere i miei collaboratori a smettere di comprare le bustine del te ( che per l'ambiente sono proprio da buttar via...quanta energia nel pacco per fare una bustina che poi è piuttosto inutile! ) ed ora compriamo esclusivamente te bio a grammi quindi visto che qui ormai è autunno e presto arriveranno i soliti raffreddori ho comprato del miele bio da usare con il te! Ho comprato anche della cioccolata, di solito provo sempre le marche nuove che trovo nel negozio, una di queste però non è bio ma senza lattosio ( ho pensato di provarla semplicemente per curiosità ). Comunque in futuro mi manterrò ai prodotti bio.

Kommentarer
Postat av: DJ

Hey! Guess who just found your blog. :) I'll try to read something. ;) Write me. DJ

Postat av: chaos

Hi DJ! Welcome to my blog! I'll try and write to you soon!

2008-08-31 @ 22:01:51
Postat av: DJ

I thought you would also have one in English. :) Well, my email is still more or less the same, looking forward to hearing from you.

2008-09-02 @ 22:20:25
URL: http://djsworld.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback