bantning

Bantning har varit lite stilla när jag hade semester. Jag gav tre lästa böcker till min syster, blev av med den där tröja jag stickade för tio år sedan och gav bort en sjal till farmor men sedan har det inte hänt mycket! Nu är städningen igång och därför även bantningen. Jag blev av med en zen trädgård och två små ljusstakar! Jag har så mycket prydnader så det inte är sant! och jag som inte är så förtjust i prydnader! Problemet är att man ofta får dem i present! jag håller också på att städa bland kläder och diverse som dukar mm. Än så länge har jag bara städat bland linneskåpet och min byrå i sovrummet men så smånigom skall jag gå igenom allt. Jag gör i ordning en liten väska med lite snyggare plagg i förhoppningen att någon swap anordnas snart, resten går i en kasse till Röda Korset men där får man lämna saker bara nästa månaden därför har jag tid att gå igenom mycket! jag har också hittat några gamla gardiner som är alldeles för utslitna och missfärgade för att ges bort, dessa tänker jag skära i små remsor och använda det som garn för något i hushållet! vi får se när jag har tid att göra något av det!

ITALIANO
Come al solito sono circondata da troppi oggetti in casa. Mentre sto leggendo uno dei libri di arredamento faccio le pulizie e cerco di liberarmi da oggetti inutili che non uso. Durante l'estate non ho successo molto, mi sono solo liberata di tre libri letti, due in svedese ed uno in inglese. Ho dato via la matllina, coprispalle alla nonna e quella famosa maglia a mia cugina. Ieri mi sono tolta di peso un giardinetto zen e due piccoli candelabri. sto facendo anche un po' di ordine nel guardaroba, per ora ho messo a posto la parte per la casa, tende e tovaglie e la cassattiera. Quello che non mi va e che é piuttosto carino la metto in una valigetta nella speranza che uno swap cenga organizzato presto mentre il resto finisce in una borsa per la Croce Rossa. Ho trovato anche un paio di tende che non si possono dare via perchè troppo usate e con colori sbiaditi. Di queste ne faccio delle stringhette da usare come lana in modo da poi farne qualcosa per la casa come magari un tappetto! vedremo poi quando avrò il tempo di occuparmene!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

jag borde också gå genom mina kläder...

Postat av: Filifjonkan

Ja det är klokt att städa i garderoben Jag var till Emaus med en hel säck med textilier gardiner och överkast så nu är det plats i skåpen det är skönt Prydnadsgrejor säger du de får man i överflöd jag har sagt till numera att jag vill inte ha det bättre de köper ett paket bryggmalet kaffe eller snygga servietter då.

2008-08-10 @ 17:02:32
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Filifjonkan

Hmm och du bantar idag med...fnissar. Har nu sett Indiana Jones filmen och den var väl som de andra men nu är då jag mätt på det inga fler nu tack. Förresten såg man på flera ställen hur de lagt bilkörningen uppepå bakgrunden ungefär som jag gör med Filifjonkan

Det var dåligt gjort faktiskt,bättre kan de

2008-08-11 @ 19:46:47
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Hehe! Tekniskt sätt var det inte bästa filmen men det var inte de gamla heller! Det är inte många som är lika duktiga som du med din blogg men i en film önskar man bättre prestanda, det håller jag med om!

2008-08-12 @ 14:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback