Arsenik och gamla spetsar


I helgen blev det en teaterbesök! Jag köpte biljetterna för över 6 månader sedan så jag hade väntat och längtat på det ett tag! När jag såg att pjäsen skulle gå på teatern kände jag verkligen att jag ville se den eftersom filmen Arsenic and old lace är en av mina favorit filmer. Det är en rolig komedi som blev väldigt bra på teatern med denna uppsättning, Kjell Bergqvist som Mortimer var helt underbart för att inte prata om de gamla tanterna Meta Velander och Yvonne Lombard. Andra kändisar var Sven Wollter men Kjell var nog den bästa skådespelare enligt min uppfattning. För den som inte kan se pjäsen rekommenderar jag varmt den gamla filmen med Cary Grant och Peter Lorre!



ITALIANO
Questo fine settimana sono stata a teatro a vedere Arsenic and old lace e devo dire che il paragone con il vecchio film con Cary Grant e Peter Lorre l'ha passato alla grande! È stato uno spettacolo ottimo con molti attori svedesi famosi. Per chi non avesse mai visto il vecchio film lo consiglio vivamente per farsi due risate dato che si tratta di un'ottima commedia!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Godkväller. Ja visst är det en härlig föreställning Har med sett den fast för många år sen och även som film, De där två tanterna är ju härliga, En klassiker som man inte bör missa,

Postat av: Hanneles paradis

Så roligt, hoppas det blev en bra kväll.

2008-09-01 @ 09:45:22
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Godmåndag då på dig. Jaha du är med i gynmpingtagen så att säga Det blir ju så när byxknappen känns lite väl hårt åtsittande skrattar,Hoppas det blir en bra test med. Trevlig måndag på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback