Klimatkompensering

Tidigare har jag inte tänkt så mycket på möjligheten att kompensera sina koldioxidutsläpp, jag tänkte att det var viktigare att minska dem istället men jag har börjat att fundera på nytt på det. Jag tycker fortfarande att jag skall ändra mitt sätt att resa och flyga mindre, speciellt när det är möjligt men man har också möjligheten till att kompensera sina utsläpp vid andra tillfälle. Som sagt har jag redan inplanerat en flygresa till Prag i maj som jag fick i present. Jag skall flyga just då men varför inte kompensera för mina utsläpp då? Självklart skall jag göra det, det är enkelt och inte så himla dyrt heller, jag gör något för miljön och jag känner mig inte lika skyldig! I framtiden tänkte jag försöka resa med tåg inom europa och begränsa mina flygresor till andra resmål utanför Europa till 1 per år. Detta är mitt mål men det må hända att jag inte klarar det. Jag älskar att resa och tänker fortsätta göra det och det känns skönt att veta att man kan göra något för att förbättra situationen, man kan resa utan att må dåligt! SAS har jag redan listat ut ett verktyg för att  mäta sina utsläpp och betala dem på en gång, sedan finns det också möjligheten att göra det på andra ställe som naturskyddsföreningen. Det känns mycket bättre att veta att man kan faktiskt flyga ibland!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket härligt miljötänk du har! Kram Sandra

Postat av: chaos

Tack Sandra! Det var väldigt snällt! Ha en bra kväll! Kram

2008-04-09 @ 15:02:51
URL: http://fabulouschaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback