dyrt med ekologiskt bomull!

image100

Snyggt färg och fint var denna bomull men 75 kr för 50 gr! Jag köpte en nysta men riktigt dyrt var det. Och jag som hade tänkt mig virka en fin tehuva i ekologiskt bomull. Jag funderar på att göra en liten blandning, jag tänkte ha en randig tehuva, 8 färger nämligen och det här har jag inte riktigt råd med.
image101 Garn med svans! Det har ni nog aldrig sett förr! Dessa tre nystor kostade bara 27 kr st för 50 gr och det är 100% bomull. Jag funderar nu på att köpa en nysta ekologiskt bomull i veckan, då har jag råd men jag får sätta igång med min projekt till sommaren. Det kan inte skada att ha tehuvan klar till nästa höst så det får vänta. Jag älskar den gröna färgen och funderar på att köpa mer men den är inte ekologiskt, får jag synda?

Kommentarer
Postat av: allicen

Jag tycker nog att det är förlåtligt att du syndar, du får ju ta med i beräkningen hur duktig jag har blivit (med mina mått mätt!) med att handla ekologiskt, inte slänga i onödan och allt vad det nu är, tack vare dig! Du måste ju få
räkna dubblet :)

Postat av: chaos

Vad snällt! Tack så mycket för dina fina ord!

2008-04-03 @ 19:31:12
Postat av: chaos

Jag lovar att inte synda mer!!! Ekologiskt skall det bli om vi vill ha ett hållbar samhälle!

2008-04-04 @ 11:20:21
URL: http://fabulouschaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback