Byta grejer på jobbet!

Äntligen får jag prata om min hemlis! Jag och en kollega har anordnat en byta grejer dag för alla kollegorna i morgon. Det är en stor arbetsplats så det borde komma lite folk! Jag satt som regel att man fick ta med sig tre saker, en av dem fick man bortskänka till den som ville och de andra två skulle de försöka byta med något annat! Vi skall se om detta fungerar, det är lite av en test men jag tyckte att det var spännande och den gav oss möjligheten att komma närmare varandra och prata om miljöfrågor på jobbet. På eftermiddagen skall vi bjuda kollegorna på lite ekologisk drycka, ost, frukt osv, lite mingel alltså! Förra året blev vi miljödiplomerade på jobbet och jag har engagerat mig för att miljökänslan inte försvinner och försöker hitta på lite roliga saker att göra då och då. Så att man inte glömmer bort att miljöarbetet lever! Jag skulle vilja arbeta mer med miljöfrågorna men det ingår inte riktigt i min tjänst så jag försöker göra det bästa av det jag får!

I den frivilliga enkelhetens anda har jag varit kreativ igår och stickat medan idag kom jag hem lite tidigare från jobbet för att ta en fin promenad med min älskling!
Tips för er alla: Byt till laddningsbara batterier! Ni kommer att tjäna på det, både ni och miljön!

Kommentarer
Postat av: Frida/Husmusen

Men du vilken underbar idé!! Den borde vi också göra på jobbet! 68 kreativa människor, kan bli hur kul som helst!

2008-04-23 @ 23:30:04
Postat av: chaos

Det är riktigt bra! Ibland har man saker hemma man inte använder eller man har tröttnat på så kan man byta det med något annat man använder istället! Visst är det bra!

Postat av: allicen

Äntligen fick jag vet vad det va!!
Man kan faktiskt bli sjuk av nyfikenhet :)

2008-04-24 @ 19:21:26
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback