bantning och enkelhet

Jag har inte gått ner så mycket förra veckan, det blev bara en bok som var över 1000 sidor stor och två pärmar. Skall se om jag lyckas bättre denna vecka! Batningen ingår i frivillig enkelhet eftersom rörelsen forutsätter att man minskar på sin konsumption och att man har det man verkligen behöver, inga onödiga prylar! Det är dock inte lätt att motstå frestelsen att inte ersätta saker dock, ibland blir jag sugen på att shoppa och oj oj. Jag försöker att koncentrera mig över det jag verkligen behöver, som underkläder, förbrukningsartiklar osv. så lyckas jag komma undan. Ibland blir jag väldigt sugen på att köpa smyckor men jag har så det räcker! Igår passade jag på att baka bröd, frukostbröd som jag hittade i en recept bok. Den blev bra men jag tyckte att den var lite smaklös så vi får se om jag provar något annat nästa gång. Jag gjorde om de goda kakorna jag gjorde sist och jag är sååååå glad att ha kakor!

image109

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback