lyx till helgen!



Jag har bakat bröd! Smidigt, enkelt, gott och miljövänligt! Jag har tidigare inte lyckats så bra med bröd men nu har jag börjat igen göra några försök. Det här var riktigt bra och enkelt, man fixar ihop ingredienserna och tar det i en inoljat muffinform och ställer i kilen så att den jäser över natten. Sedan på morgonen är det bara att stoppa in i ugnen och efter en kvart- 20 minuter har man bröd klar! Sådant typ av bröd måste jag göra flera gånger, det är så himla gott! receptet kommer från denna bok, Josses barnmat, ja...jag köpte en bok! Jag brukar inte köpa böcker men jag köpte numera ett och har önskat mig några i present. Den här boken har bra recept, Liam har prcis börjat med smakportioner och jag vill att han får i sig bra råvaror från början. På denna sätt blir det faktiskt även miljövänligare än att köpa burkmaten som man inte riktigt vet var det innehåller. Jag kommer säkert att köpa någon burk då och då men grundtanken är att laga barnmaten själv. Jag tror det också blir godare så men vi är precis i början så vi får se!



ITALIANO
Pane fatto in casa a colazione! Che lusso ragazzi! ho trovato una ricetta di un pane dove alla sera si mettono insieme gli ingredienti e poi nella forma. Di notte si mette in frigo a lievitare e al mattino basta metterlo in forno! Dopo un quarto d'ora voilà, pane fresco! la ricetta l'ho trovata in un libro che ho acquistato da poco. Di solito non compro libri ma per questo ho fatto un'eccezione dato che Liam deve cominciare a magiare altre cose oltre al latte materno. Si tratta di un libro di ricette di cibo per piccolini ma c'è anche qualcosina per i grandi, come questo pane! Devo cercare altre ricette del genere in rete perché non potró mica fare sempre lo stesso pane ed ora che ho visto quanto é facile voglio farne diversi!

Kommentarer
Postat av: Jessica Alm

Jag har också köpt den boken nu! Den är ju så inspirerande så man vill göra allt som står i den... ;)

Postat av: chaos

Jag vet! Bara Liam kunde börja äta något...

Kramis

2010-05-27 @ 18:40:24
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback