kämpa med vikten!

Det är ite svårt att hitta balansen. Det finns många saker jag vill göra och är van att göra klart allt innan något nytt påbörjas men nu måste jag lära mig att släppa allt, Liam kommer först och det är lite svårt för mig! Det som är svårast är att äta, efter 2 veckor vägde jag redan mindre än innan graviditeten och eftersom jag är rätt liten från början är detta ingen bra alls! Jag skall äta ordentligt men varje gång jag skall äta vaknar Liam, ja...han vill äta han med! Hur fixar man det? Hur äter man när ett barn skriker? Eftersom det är så viktigt kan jag inte heller bara gå och ta hand om honom, då blir min mat kall och då vill jag inte äta den...något måste klurats ut här! jag är tacksam för tips! Min stickning blir aldrig klar heller, jag längtar efter att få se slutet inom en snar framtid men vem vet!

Så småningon hittar jag balansen!

ITALIANO
Come si trova l'equilibrio quando si è mamma? Sto facendo un po' fatica, immagino che lo fanno un po' tutte. Ci sono una miriade di cose che vorrei fare e sono abituata a finire una cosa prima di farne un'altra mentre ora c'è qualcuno che viene prima e molte cose vengono interrotte...come ora... sto cercando di imparare ad interompere le cose ma non è facile! La cosa più difficile è che è molto importante mangiare come si deve ( peso giá meno di prima della gravidanza ) e come faccio a mangiare ed occuparmi del piccolo allo stesso tempo? Sono gracilina giá da prima e sono un po' preoccupata di perdere troppo peso, per me sono giá al limite quindi do priorità a me in questo campo ma non é facile quando c'è un piccolo vicino che protesta e che ha fame anche lui! Qualsiasi consiglio è benvenuto!


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Oj så jag känner igen mig...jag lärde mig snabbt äta med en hand medan jag ammade med den andra. Många middagar i soffan som jag minns det. De verkar höra att man vill vara för sig själv fem minuter...

Postat av: Samtal från min trädgård

Precis så är det! Men man får äta när man hinner, ha olika goda saker beredd i kylskåpet, som går att äta under tiden man ammar är också en bra sak. Sedan får du kanske tänka lite mera kaloririkt under en tid.

Härligt med en diskmaskin, det var också en av de sakerna som jag tyckte om, när vi kom till huset.

2010-01-18 @ 19:37:20
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Ja så är det nr man har barn så små. Men du får försöka lägga in dina matpauser när han sover. Då kan du äta lugnt det är ju jätteviktigt att du äter nu om du skal orka och om du ammar så går det åt mycket näring där för din del. Men det ordnar sig skall du se när du fått lite rutin på det hela. Men i början hinner man bara ta hand om den lille, Kram till dig Chaos.

2010-01-18 @ 23:05:05
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback