årets odlingar



I år känns det mer proffsigt att odla lite men jag känner mig fortfarande som en nybörjare så vi får se om jag lyckas! I julklapp fick jag denna miniväxthus och torvbriketter så jag har nu använt det till vissa av fröna jag fick. Det blir då 10 st basilika, 10 st timjan ( vi köpte detta eftersom jag vill gärna ha kryddor! ) och 12 jättesolros. jag har fortfarande frö för mer basilika, till sallad, till rosenböna och till ängfröblandning.  De tre sistnämnda tänkte jag ta direkt i landet när det är något varmare. Det är alltid spännande att se om något kommer upp!

ITALIANO
Quest'anno sono più attrezzata ma mi sento ancora alle prime arti e dato che devo aspettare e vedere cosa cresce giá qui non posso coltivare mille cose. Come regalo di Natale avevo ricevuto questa miniserra e pallino per coltivare che ho ora usato per i semini ricevuti. Per ora ho piantato un po' di basilico ed i girasoli. Anche un po' di timo dato che vorrei avere un po' di spezie ne abbiamo comprato qualche semino. Mi diverto sempre a vedere cosa cresce! Tenete le dita incrociate!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback