Jag sover och jag äter! Inte riktigt!

Jag har en känsla att allt jag gör är att sova och äta nu för tiden. Stickningen går sakta och jag orkar aldrig läsa! Saken är att jag vaknar vid kl. 3 på natten och kan inte sova, jag ligger där och har det tråkigt. Ibland går jag upp, tittar lite på TV och går i sängen igen senare. Detta gör att jag blir väldigt trött på dagen och sover då och då men kan inte koncentrera mig på något och har ingen lust att göra något heller! Av någon konstigt anledning, som jag inte vet varför, har jag svårt att äta igen. Jag är jättehungrig, magen kurrar men så fort jag äter något ( hur litet som helst egentligen ) mår jag dåligt. Jag har haft problem med illamående hela graviditeten men de sista månaderna var det mycket bättre. Nu känns det som vi går tillbaka och magen är tung och jobbigt! Jag orkar inte mycket mer men håller ut, det är bara några veckor kvar! Idag skall vi gå igen på ultraljud, jag har nog rekord på dessa, det blir ultraljud nummer 8 tror jag! Sedan får vi träffa en läkare och jag hoppas verkligen att bebisen inte väger så extremt mycket igen och att bebisen ligger rätt och inte på tvären längre! Håll tummarna!

Samtidigt är jag verkligen förtjust över att vi snart skall flytta, nästa veckan får vi nycklarna till huset! Det är så spännande! Mycker kommer att hända snart!

ITALIANO
Mi sembra di dormire solo e di mangiare sempre ma in realtà non dormo abbastanza e non riesco a mangiare bene! Non riesco a dormire bene la notte, mi sveglio verso le 3-4 del mattino e solo verso le 7 mi riaddormento ma sono poi stanca tutto il giorno e non ho voglia di fare nulla...ma, sarà un preparativo per il piccolino! Si dorme poco anche dopo se già sono stanca non andrà benissimo immagino! Ho avuto poi problemi con le nausee tutti questi mesi ma ultimamente andava molto meglio. Ora sono tornate, non riesco a mangiare nulla, solo i clementini!

Forse sono troppo eccitata, aspetto il piccolino da un momento all'altro e la prossima settimana dovremmo trasferirci nella casa!

Torno a fare un po' di nanna!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va tråkigt att du inte känner dig riktigt pigg :( men hoppas i alla fall att allt är bra med bebisen och huset kommer säkert ge dig lite lust att fixa igen!

Postat av: Samtal från min trädgård

Ja, det blir jätteroligt att bli nästan grannar! Snart är de färdiga med att gräva också, så lugnet är återställd.

Jag var också uppe otroligt tidigt när jag väntade mina barn, så det är som det ska tror jag.

Postat av: chaos

Ja, barnmorskan sade idag att det är vanligt, man förbereder sig inför amningen mitt på natten! Blodtrycket var tydligen fel igår så den är inte bra! Vi får hoppas på en lugn helg! Trevlig advent båda två!

2009-11-27 @ 18:20:00
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback