första advent

Trevlig första advent alla!



Det känns lite konstigt eftersom vi inte kan dekorera lägenheten, det skulle vara bökigt med tanken på flytten så vi får vänta till nästa helg när vi har äntligen flyttat till huset. Det känns dock som sagt lite tråkigt när man ser alla andras prydnader glänsa i fönstren men det kommer att hända spännande saker i veckan även hos oss så vi får nöja oss med lite glögg ( alkoholfritt så klart ) och pepparkakor!

ITALIANO
Qui in Svezia c'é la tradizione di festeggiare le quattro domeniche prima di Natale accendendo la prima candela di quattro in un candelabro particolare. Naturalmente c'è anche la tradizione di festeggiare con dei biscotti allo zenzero ed uno vino dolce bevuto caldo con mandorle ed uvetta secca! Inoltre tutte le case vengono decorate per natale, essendo molto buio qui al nord una gran parte delle decorazioni sono luminose. Stelle di Natale e candelabri alle finestre. purtroppo noi essendo nel mezzo di uno trasloco non decoriamo nulla per il momento ma per la prossima domenica dovremmo esserci organizzati nella casa nuova e forse riuscirò a fare un po' di foto da mostrarvi...sempre che il bimbetto permetta quindi non vi prometto nulla per il momento!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Nu så är jag tillbaka bloggvärlden igen efter ett uppehåll. Tiden räcker lite bättre nu hoppas jag.Ser att du skall flytta så spännande ja jag vet inte vad som hänt får försöka hinna läsa in mig på alla bloggarna. Ja det blir ju flera advent 3 st till kanske hinner du sätta upp något då. Ha en bra måndag i alla fall!

Postat av: Samtal från min trädgård

Ja, jisses vad tiden flyger! Hoppas att det går bra för dig och magen mitt i flyttstressen. De håller på att gräva in på er kommande väg nu, ska ni ha fjärrvärme?

Är också stormförtjust i James Wong, så nu måste jag odla till sommar, vi kan väl byta växter nu när vi kommer att bo så nära?

2009-11-30 @ 12:36:54
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej igen Chaos men såååå roligt att ni skall ha barn

såg det nu i din kommentar hos mig.Du får vara försiktig med dig och inte bära tungt nu då. Ja du har att göra både för flytt och barnplanering men det är ju så roligt. Jag fick en Lukas i present av son och sonhustru han är nu sex och en halv vecka och växer så det knakar. En mörkhårig liten trollunge så söt så man blir alldeles förstörd nästan. Pussade senast i går på hans små pärlor till tår. Gratulationer igen till er.

2009-11-30 @ 15:11:23
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Filifjonkan

Godförmiddag Hur går det för dig med alla flyttbestyren??Var rädd om magen hälsar Filifjonkan och vinkar

2009-12-02 @ 10:33:07
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback