Roslagsnatten

Igår var det Roslagsnatta i lilla staden, affärerna hade öppet till kl. 22.00, det fanns levande musik och man kunde köpa jordgubbar för 10.90 kr! Jag tog mig en sväng eftersom jag skulle köpa ett par saker, en mascara och en bh. Jag hade inte sett så mycket folk på länge och det var så trevligt att se att så många ville ut i natten, speciellt dessa varma dagar! I affärerna gick det dock inte att gå in, det var så fulla! När jag gick in i affären för att köpa bh var det så pass mycket folk att jag gick därifrån och tänkte komma tillbaka senare. Jag hade tänkt mig köpa den ekologiska mascara från Lakshmi men affären som har den var stängt så mascaran får vänta tills i morgon helt enkelt! Jag tycker om att det är mycket folk i stan men jag hatar mycket folk i affärerna, jag vill inte slåss om plagg och inte stå i långa köer! Jag gick tillbaka till BH affären kl. 21.50, då var det bara jag där inne, jag fick den hjälp jag behövde och mitt inköp var klar till kl. 22.00. Det var mer i min stil! Detta var min lilla shoppningsrunda!
Idag regnar det här och ikväll skall jag se på Wiraspelen, förhoppningsvis är vädret något bättre för att sitta i regnet finns inte i mina tankar!

ITALIANO
Ieri sera i negozi erano aperti fino alle 22.00, c'era musica dal vivo per le strade, un po' di mercato e giostre per i più piccoli. Insomma, una mini festa nella mia piccola cittadina! Io sono uscita perché avevo un paio di spese da fare, volevo comprare un mascara e un reggiseno, cose che mi servono semplicemente. Quanta gente c'era! Devo dire che ne sono rimasta veramente sorpresa! Di solita la mia piccola città è praticamente deserta la sera e la domenica quando i negozi sono chiusi ma ieri la città era viva! La sensazione era bellissima ma naturalmente ci sono anche certi svantaggi! Io odio dover combattere nei negozi tra la gente e dover fare la fila, oltretutto i negozi non hanno l'aria condizionata in maggiorparte e con il caldo che faceva ieri...potete immaginarvi che scene! Non ho comprato il mascara, volevo un mascara ecologico della Lakshmi ( ditta italiana di ottima qualità! ) ma l'unico negozio che li vende era chiuso quindi questo acquisto dovrá aspettare fino a domani. Sono entrata in merceria ( qui non esiste la merceria vera e proprio, si tratta di una boutique di vestiti che ha un ottimo reparto di biancheria intima ) ma er pieno di gente e quindi sono uscita subito per poi rientrare più tardi alle 21.50 e ...che differenza. Era la sola cliente, ho avuto l'aiuto desiderato e in dieci minuti, dopo aver provato diversi modelli ho fatto il mio acquisto felice e contenta!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos Åh har ni haft en sådan dag-natt hos er Ja det är roligt med lite annorlunda evenenmang men som du sa långa köer är inte roligt. Men trevligt att du fick din behå i lugn o ro sen då i alla fall.Regnar det hos dig? Lyckost är du skulle vilja ha regn behöver vattna igen ute i landen Ha det så bra.

Postat av: chaos

Hejsan Filifjonkan! Vi fick inte en droppe här om dagen så nu är det riktigt bra att vi får lite vatten! Precis som du säger är det rätt bra att landet får vatten, på vissa ställe i Roslagen är det redan förbjudet att vattna blommorna och växter p.g.a. bristande vatten! Kramis

2009-07-03 @ 10:58:42
Postat av: allicen

Håller med dig.. köer är inte kul men det är roligt när det händer något extra! :)

2009-07-03 @ 17:13:41
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback