RosArt

Idag är det riktigt dåligt väder men igår efter en rejäl skur med hagel, åska och en massa vatten i 30 minuter lyckades jag njuta av solen och lite konst! Jag och några medarbetare ville gärna se utställningen om rosor på Bergianska Trädgården som är riktigt nära jobbet här så vi hade bestämt oss för att gå dit och fika lite. Vi inväntade för att se om vädret skulle bli bättre och vilken tur vi hade, varmt och fint var det! Utställningen var riktigt litet, det var lite trädgårds bord med rosor fast i betongen, några fat, porslinkonst och även i betong och inte minst lite textil...ja, det fanns även en stickad kofta men en härlig rosmönster på! Dock hade konstnären sytt fast en kant runt koftan i något tyg och mina medarbetare blev helt förskräckta över hur dåligt den var sydd...de kunde inte förstå att man hade kofta till salu för 2000 kr! Ja, priserna var lite häftiga! Sedan kunde vi fika med lite persikopaj, glass mm. Trevligt och gott! Det är roligt att ha sådana minisemester tycker jag, speciellt när det är så pass dåligt väder idag!



iTALIANO
Oggi c'è un tempo orribile, sembra novembre! Ha piovuto ininterottamente tutta la notte e sembra che continuerà tutto il giorno! Anche ieri ha fatto un mini temporale di 30 minuti qui sul lavoro, la stazione della metropolitana era completamente allegata, una collega che è arrivata proprio quando pioveva forte ha dovuto togliersi le scarpe ( per fortuna indossava un vestito ) altrimenti si sarebbe bagnata fino al ginocchio! Non è mancata nemmeno la grandine nè i tuoni! Dopo il temporale comunque é arrivato il bel tempo e qui sul lavoro abbiamo deciso di approfittarne per prendere un caffé nel giardino botanico qui vicino dove c'era anche una piccola mostra sulla Rosa. C'erano delle cose carine fatte in porcellana, in cemento e stoffe. C'era anche un cardigan fatto ai ferri con il motivo della rosa, molto carino ma che prezzi assurdi. Il cardigan costava tipo 200 euro e il bordino di stoffa era cucito malissimo! Dopo la mostra abbiamo preso un té freddo e una torta di pesche molto buona. Devo dire che queste minivacanze mi piacciono molto, specialmente con il tempo di oggi sono proprio contenta di aver goduto un po' del sole!

Kommentarer
Postat av: allicen

vad mysigt det lät! det är verkligen sånt man saknar när man bor ute på landet :/

Postat av: chaos

hehe! Jag bor också på landet! Det finns massor även på landet! Du behöver bara kika lite, titta på anslagstavlan på din bibliotek så hittar du säkert massor av roliga och spännande saker! kramis

2009-07-09 @ 11:29:11
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Jag fick oväntat främmande i går så jag hann inte ut på bloggarna! Så trevligt att kunna gå dit nr det är så nära Ja det finns mycket fint där men en slarvigt påsydd kofta för 2000 kronor skulle jag då inte köpa, Tur att det inte regnade just då i alla fall., Persikopaj låter så mumsigt. Jag har kvar tårta sen igår som jag måste försöka göra mig av med tror jag ger den till min granne som tycker om det. Ha det så trevligt i helgen nu

2009-07-10 @ 10:35:24
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback