olika sorter blommor

Här kommer flera bilder av blommorna, det är nämligen så att de är olika sorter blommor av samma kvalitet vilket jag tycker är riktigt kul. Något man aldrig kunde ana när man först sådde fröna.

Calendula är av två olika varianter, en är lite blekare med svart insida medan den andra har en riktigt gul färg och gul insida



I fiori seminati sono dello stesso tipo ma ugualmente diversi. Guradate la calendula, più chiara con il centro scuro e l'altro tipo più vivace nel colore e con il centro giallo!

Coreopsis är också av två olika sorter, en röd variant och en med två färger.



Anche la coreopsis è di due colori diversi.



Luktärterna blommar och gör små ärter...



Basilikan ni ser måste jag tacka Astrid för. Jag fick en bukett med basilika för ett tag sedan och jag ställde det i ett glas vatten. Jag åt nästan allt av det med goda tomatsallader och när det var dags att slänga det som var kvar såg jag att de fått rötter...då planterade jag det och nu har jag basilika: TACK så mycket Astrid!

Per il basilico devo ringraziare un'amica che me ne ha dato un mazzetto qualche tempo fa. Avendolo messo in un bicchiere d'acqua ha fatto le radici ed ora ho il mio bel vasetto di basilico!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos så var det en ny vecka igen tiden går så fort, men så fina de blivit och visst är det roligt att det är olika utseenden på dem i samma släkt så att säga. Du har en bra balkong med se jag. Basilikan ä lättväxt som du märkte och gott är det att kunna använda egna kryddor så att säga.Ha det så bra denna blåsiga måndag

Postat av: Milena

Ciao carissima....che belli i tuoi fiori!!!

Mi sembra quasi di sentire l'odore del basilico da qui.....e quei fiori azzurri....meravigliosi!!!

Un bacione

Milli

2009-07-21 @ 09:22:24
URL: http://stitchandmore.netsons.org
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos idag får du binda fast dina blommor för här stormar det nästan ser att mina viker sig nästan ett par dalior har knäckts de står lite utsatta i blåsten:

Det är så locket på brevlådan blåser upp med här idag.Ligger på rakt in på locket ser så lustigt uT Hoppas du har det mindre blåsigt,

2009-07-21 @ 11:30:48
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Ja, det har blåst en hel del här med. Blommorna blåste nästan iväg men det händer ganska ofta här så de är redan bundna! Kramis



Milena: grazie mille! Anche a me piacciono molto i fiori azzurri, credo si chiami Lobellia anche in italiano. Purtroppo le mie foto non sono granchè rispetto alle tue comunque almeno si vede di cosa si tratta! Un bacione carissima!

2009-07-22 @ 20:38:14
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback