Kammarmusik i lilla staden

Igår var jag på konsert, jag brukar besök festivalen för kammarmusiken som heter sommarnattens toner, jag tycker mycket om stråkarna så jag bestämde mig för att titta på första konsertet där de just en stråkkvartet skulle spela! Fantastiskt musik, sånt älskar jag men vad obekvämt man satt där i kyrkan. Varje år så brukar jag gå ändå så det kanske inte är som värst, hehe! Jag måste säga att det finns väldigt stora fördelar med att bo i en turiststad, de ordnas så pass mycket på sommaren! Det är lite trist på vintern men man blir så trött av alla turisterna så det brukar ordna sig! Jag sg också att idag finns det en artikel om konserten från igår i NT så för den som vill läsa lite om det länkar jag.

ITALIANO
Un po' di musica di altri tempi! Tutti gli anni c'è un piccolo festival qui nella cittadina con musica di altri tempi, suonata proprio come i compositori avevano pensato che dovesse essere fatto. Amando gli strumenti a corda sono stata al concerto di ieri ad ascoltare Haydn, Schubert e Mendelssohn e devo dire che il concerto era proprio bello, peccato per le sedie scomode...eravamo in chiesa! Per chi sapesse il francese...il festival è di organizzazione francese-svedese....potete saperne un po' di più qui!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback