Sam- värmedetektor



Sam fyller 13 år i september och nyligen har hon lärt sig detta. Efter att jag har bakat är spisen varm och skön! Jag har tidigare varit orolig för henne men efter att ha observerat henne behöver jag inte vara det längre. Det var en gång som spisen var för varm och innan hon gick på den nosade hon på spisen och på platten. Hon kände värmen men gjorde ett extra koll, hon tog ena tassen på den vita delen av spisen och höll den där i några sekunder..."uhm, det var för varmt" tänkte hon. Hon väntade en minut och sprang igenom spisen fort för att nå andra sidan och sitta nära spisen och njuta av värmen så länge den var för varm och sedan, när den svalnat något, ja, då kunde man ligga där som vanligt!  Smart kisse!

ITALIANO
Questo gatto compie ben 13 anni in settembre ma ha appena imparato questo. Dopo che io ho usato il forno c'è un bellissimo calduccio! Temevo si bruciasse le zampette ma dopo qualche osservazione ho scoperto di non aver bisogno di preoccuparmi! Al primo controllo usa il fiuto, il nasino le dice se le piastre sono calde, poi con una zampetta si assicura del calore nelle parti circostanti, se è troppo caldo la ritira velocemente e dopo contemplazioni corre velocissima dall'altra parte dove si mette a cuccia e approfitta del calduccio finchè la temperatura non arriva ad un limite adeguato e allora...si mette come nella foto! Che tipetta, eh?

Kommentarer
Postat av: allicen

Haha! gud så söt :) Ibland undrar man faktiskt hur dom kan vara så smarta!

Tea är ju stundvis jättekorkad, som när hon tittar ut genom ytterdörren men vägrar gå ut för att det regnar utan istället springer till andra dörren på bottenvåningen som är åt andra hållet. Som om det va bättre väder där :S Men dom har ju också sina ljusa stunder!

Postat av: Filifjonkan

Godmorgon Men så söt din Sam är.Tänk så katter lär sig de gillar ju värmen så där på vintern särskilt men inte sådana här varma solskensdagar som vi har nu.

De är så kloka djur Min väninnas katt blev 17.7 år var det visst Så de kan leva länge om de inte får några sjukdomar.En skön fredag hoppas jag du får idag

2009-08-07 @ 09:01:47
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: chaos

Filifjonkan: Tyvärr är Sam sjuk, hon har varit det länge nu men hon tar sin medicin och det ser bra ut. Vi går till veterinär ofta, jag hoppas att hon kommer leva länge men man vet aldrig! Hon är lite av en uggla med sina stora runda ögon men söt är hon! Kramis

2009-08-07 @ 10:27:16
Postat av: Samtal från min trädgård

Kul att de faktisk är smarta. Min kollega hade sin hund med til jobbet i dag, den var så söt och trevlig, och inte blev jag allergisk heller! Men det skulle vara någon sorts allergihund, en bichon någon ting..

2009-08-07 @ 15:20:34
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback