insändaren

Här är vad jag hade skrivit vilket blev publicerat i tidningen.

"Man behöver inte vara rik för att göra någon extra glad. Det räcker ofta med att bjuda på sig själv och det är varken tidskrävande eller dyrt. Jag försöker leva miljövänligt och behandlar alla som jag själv skulle vilja bli behandlad och ofta räcker ett leende och en vänlig hälsning  långa vägar. Några exempel? När man städar i förrådet kan man höra med andra om det finns något de vill ha, när man städar i garderoben kan man ge plaggen till Röda Korset, när man bakar kan man bjuda grannen på fikat, när man plockar extra mycket goda bär eller svamp i skogen kan man dela med sig till andra. Förutom detta är jag en stor stickare och stickar ofta till hemlösa med garn som min farmor inte hann arbeta med, och jag delar även med mig av garnet eller stickningar till den som vill ha den! Det blir dessutom mycket mindre slit-och-släng och många blir glada, även jag själv.

Miljövän
"


Kommentarer
Postat av: allicen

Såklart vi känner igen dig i det där! Det ÄR du :)

Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos.Åh så det var så du skrivit . Ja det stämmer bra med den sidan vi sett av dig här på bloggen Du är en snäll person och så skall vi alla vara tänk så härligt om inget bråk och tjafs funnes,,,utan alla var vänliga mot alla överallt,En som behöver mycket vänlighet nu är allas vår moder Jord. Hon har fått ta emot mycket otrevligheter hon stackars henne,,,, kram på dig Chaos..

2009-08-13 @ 10:30:26
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Samtal från min trädgård

Jag kände på en gång igen insändaren i tidningen, och då jag läste det med farmors garn, var jag säker på att det var du.

Och jag är helt enig med dig.

2009-08-15 @ 16:01:51
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback