dags att sätta igång med träningen

Äntligen var det dags att börja röra sig igen, det var ett tag sedan jag tränade på riktigt så jag får ta det lite lugnt så här i början. Jag testade Pilates för första gången idag och det var riktigt bra för min del. Träningen skall stärka ryggen så att man inte har ont längre och eftersom jag haft lite besvär på sistone är jag mycket villig att testa det. Denna termin har jag också anmält mig till en Kundalini yoga kurs, det verkar vara den enda sortens yoga som finns här i Norrtälje så jag blev tvungen att ta det! Mer träning än så kanske blir det men jag tycker att det är viktigt att jag även får tid för mig själv...det har blivit viktigare för mig sedan jag börjat ta det sakta!

ITALIANO
Settembre è qui e quindi cominciano tutti i corsi per fare sport! Mi sono data per la prima volta a fare Pilates e questo sport mi é piaciuto molto, sembra una specie di yoga e mi farà molto bene dato che viene usato sopratutto per la schiena. Domani tocca al mio corso di Kundalini yoga, l'unico tipo di yoga che ho trovato qui nella piccola città di Norrtälje.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Är inte träning just tid för sig själv...

Postat av: chaos

Inte riktigt! Träning för mig är vad läkaren säger att jag måste göra för kroppen...jag njuter mer att få ta en kopp te och sticka än att gå och träna!

2008-09-02 @ 10:00:56
Postat av: Filifjonkan

Godförmiddag Chaos. Jaha det gick bra med den sortens träning Klokt du gör man skall inte stressa igång något bättre känna efter vad kroppen egentligen behöver. Visst kan man njuta av annat med såsom promenader i skogen eller lite andra trevligheter pilates och yoga får man sortera in under nyttigheter kanske. Ha det så skönt idag .

Postat av: Filifjonkan

Godonsdag på dig. Hur är det med din rygg idag då känns den bättre nu eller har du tagit i för hårt kanske? Idag cyklar jag framför tvn det går bra det med fast lite trångt i köket med den där klumpen förstås men man blir lite mjukare i kroppen,

Hoppas vi alla får en bra dag nu med lite sol.

Postat av: chaos

Jag har fortfarande lite ont i kroppen från Pilates men det var okej att gå på yoga igår och idag känns det lite bättre! Nu skall jag vila i ett par dagar, jag kanske tränar lite på fredag, nackgympa eller så! Ha en trevlig dag!

2008-09-03 @ 09:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback