jag älskar te!

Jag är en stor te drickare, det har jag alltid varit! Det innebär att jag tycker mycket om te prylar som tesyl, tekannor mm. Jag har önskat mig länge en tekanna för endast en person. Jag hade en medelstor kanna men upptäckte att jag väldigt sällan hann dricka hela teet innan den blev kall! I Julklapp fick denna roliga kanna!

image63
image64
image65

Jag använder den flitigt! Jag tänkte bara säga något kort om tepåsar....köp inte tepåsar det går så mycket energi på att förpacka den. Teet skll in i en liten påse, med en tråd som klistrat eller häftat till en pappersbit och hela tepåsen förvaras ofta ytterligare i en liten egen papperspåse. Sedan skall alla påsarna in i en kartong och runt den är det plast! I löste får ni te i en papperspåse och det är allt! I vanliga butiker hittar ni nu
Kobbs ekologiska te men även hos te handlaren hittar ni olika ekologiska te! Jag har en favorit just nu som även är rättvisemärkt, grön te med hallon ( riktiga torkade hallon är med! ) och den är helt underbart!

Kommentarer
Postat av: allicen

Kom min förra kommentar fram?

Postat av: chaos

Jag tror inte, det verkar vara lite problem. Jag försökte lägga in ett kommentar på din blogg men den kanske inte heller kom fram. Den ville först bli godkänd på något sätt!

2008-03-14 @ 09:16:31
URL: http://fabulouschaos.blogg.se
Postat av: allicen

Din kom fram, men blev inte publicerad, tror att det är för att det står adresser med, för det hade jag i min också...

Hur som helst undrade jag om du vet vart jag kan beställa (helst rättvisemärkt) te på nätet!
Där jag bor finns inte att få tag på annat än sekelgammalt lösviktste som tappat parfymsmaken för länge sen :(

Har köpt te från cerrys, men det är inte ekologiskt och är förpackat i en påse med ett lager aluminumfolie och ett lager plastfolie...
Vet du nått?

2008-03-14 @ 09:39:21
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: chaos

Jag skall kika lite närmare på saken. Jag har själv inte beställt på nätet jat återkommer med ett inlägg i helgen om var man kan köpa det på nätet.

2008-03-14 @ 13:29:35
URL: http://fabulouschaos.blogg.se
Postat av: Strumpstickan

Kul! Trevlig helg!

2008-03-14 @ 17:42:46
URL: http://intestickbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback