tehuva påbörjat!



färgerna ser lite konstiga på datorn men jag lovar att de är supersnygga! Det är ekologiskt bomullgarn, som ni ser har jag inte 8 färger men 5. De resterande tre skall jag fylla på med garn som är icke ekologiskt som jag redan har hemma! Jag har en liten naturfärgad nysta som blev kvar för 10 år sedan när jag virkade en gardin och sedan skall jag använda två bruna nyanser som jag köpte när jag fuskade! Innan jag hittade ekologiskt garn. Eftersom jag har dem och de måste användas tänkte jag göra det. Det är annars slöseri och det är inte miljövänligt! Jag skall dock i framtiden se till att köpa miljövänliga garner när jag köper...de mesta får jag från farmor än så länge! så ekonomiskt är det inte någon stor förlust! Ekogarnet kostar 75-95 kr härvan, priset beror på hur många gånger de behövt färga garnet. Det jag köpte kostade 75 kr förutom en härva som kostade 85 kr. Idag är det internationella dagen för att sticka ute, jag hade tänkt mig orgasera det hela men jag hann inte. På grund av det dåliga vädret skall jag kanske gå på ett kafé som serverar ekologiskt te och virka lite, det får bli min insats i år!

In italiano
Ho cominciato il capello per la mia teiera in cotone ecologico. I colori non si vedono bene su internet ma sono bellissimi! È da molto che non lavoro all'uncinetto e spero di cavarmela! Purtroppo questo cotone costa un po' molto ma sono contenta che ci siano dei colori così sgargianti tra le lane ed i cotoni ecologici che sono altrimenti sempre colori naturali altrimenti! I colori sono: viola ( con dentro anche un po' di azzurro e rosa ), verde oliva, turchese, rosso-rosa ed un gomitolo bicolore, beige e blu scuro. Aggiungerò a questi altri tre colori, due tipi diversi di marrone e bianco naturale ( si tratta di tre gomitoli che già ho in casa ma che non sono ecologici! ). Bisogna pure usarli! Oggi è il giorno internazionale per fare alla maglia all'aperto in luoghi pubblici. Avevo pensato di organizzare qualcosa nella mia cittadina ma non ho fatto in tempo, vedrò di farlo il prossimo anno! Qui è brutto tempo, piove quindi pensavo più tardi di andare in un bar e prendere una tazza di te biologico e fare un po' all'uncinetto lì...sempre meglio di niente!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback