sticka & virka

För första gången hade vi någon sort stickcafé på jobbet efter jobbet! En medarbetade frågade om jag inte kunde hjälpa till med stickning och det blev flera intressenter så vi bestämdes för att träffas, sticka, virka och fika lite! Det blev så mysigt att flera gånger tillfrågades. Vi skall ha en sittning till nästa veckan och sedan träffas på mer reglebunden basis på hösten. Vi var 5 personer men flera som såg oss undrade om de fick vara med nästa gång, de tyckte det såg riktigt trevligt ut! Jag tyckte det var hemskt roligt att intresset var så stort, det skulle vara kul att fortsätta träffas, kanske varannan vecka i höst. Jag har redan ett projekt i tankarna som jag inte kan förverkliga hemma. Ja, jag tänkte använda farmors bruna garn och eftersom den är så mörkt skulle den bli full av katthår om jag stickade med den hemma! Om jag kunde jobba på den på den nya stickafé och....MÅÅÅÅLLLLLLL! ( Jag tittar på matchen med förhoppningen att Italien skall vinna! och Pirlo gjordes nyss mål! Yes! )....på den nya stickafé och den gamla skulle det gå ganska fort, vi får se. Här ser ni en bild över min tehuva, den växer!

IN ITALIANO
Pirlo ha appena segnato! Speriamo l'Italia si qualifichi! Wow quasi quasi facevano goal di nuovo, finalmente l'Italia gioca come si deve!

Sabato non ho potuto organizzare un KIP qui nella mia cittadina ma ho organizzato un piccolo circolo sul lavoro dopo il lavoro. Ci siamo ritrovati in 5 a sferruzzare, un collega faceva all'uncinetto dato che i ferri non gli piacciono molto. Il circolo è comunque aperto a qualsiasi lavoro a mano. Io ho cominciato un altro fiorellino mostrando come lo si fa ai ferri a qualcuno. Altri lavori erano il braccio di una maglia e qualcun'altro prova a fare il capellino per la teiera, la foto è della mia...mi piacciono talmente tanto i colori che non mi dispiacerebbe farne una parananza! Sará forse il mio prossimo progetto, ora vediamo come viene questo.


Spero che il circolo diventi una cosa fissa dato che le persone interessate sono parecchie. Forse faremo una nuova seduta la settimana prossima, sempre se tutti non sono già andati in ferie!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va kul att så många hänger på :)

Postat av: frida

Det ser ut att bli en fin tehuva. Snygga färger!

2008-06-18 @ 13:02:55
URL: http://www.kulturkoftan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback