gula tofflor...

Jag kom på att jag har ett par gamla tofflor som min farmor stickade och broderade åt mig innan jag kom till Sverige, jag kanske borde sticka några sådana. De är väldigt praktiskt att ha för gästerna när de kommer.




De börjar bli lite slitna och missfärgade efter 15 år men jag tyckte att de var så gulligt av henne att göra dem åt mig! En av dem håller på att gå sönder så jag använder dem inte längre. Det var ett bra idé, jag skall se om jag kan hitta någon beskrivning eller något för hon kommer inte ihåg hur man gjorde. Hon frågar alltid mig att titta igenom hennes provlappar och berätta hur man gör!

Kommentarer
Postat av: allicen

Vilka gulliga!

Postat av: Hanneles paradis

Min mor har stickat massa liknande tofflor, många har hon gett bort.

2008-06-11 @ 08:49:09
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com
Postat av: chaos

Hannele: har du min någon beskrivning?

2008-06-11 @ 12:28:32
Postat av: frida

...jag sade ju det: gula tofflor! :)



Jag har ett mönster på virkade tofflor någonstans, kan se om jag hittar det.

2008-06-11 @ 23:11:01
URL: http://www.kulturkoftan.se
Postat av: chaos

Helst stickade, jag tycker inte så mycket om att virka, det är så bökigt!

2008-06-12 @ 08:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback