dags att sätta igång


Jag har redan varit uppe lite grann och satt igång med ett yogapass innan frukost. Jag har börjat göra lite yoga på helgerna och det känns underbart att sedan äta en lyxig capuccino! Idag tänker jag sätta igång av avsluta ett par av mina stickprojekter...man kan inte ha hur många som helst och jag får inte påbörja något nytt till några är avslutade. Det kliar lite på händerna på mig när jag ser de nya stickorna så jag måste avsluta några saker så att jag kan få använda dem! Ikväll kommer mamma och syskon på middag så det finns en del att göra även i köket. Som tur städade jag igår!

IN ITALIANO
Finalmente domenica! Dopo un po' di yoga mi sono fatta il mio capuccino con la mukka express ( naturalmente comprata in Italia, cose così carine e pratiche e fatica trovarle qui in Svezia ma si trovano! ). Per esempio la tazza che vedete in fotografia è stata comprata a Gotland, l'isola svedese più grande. L'ho comprata in un
negozio artigianale dove tutti i prodotti sono esclusivamente fatti da donne! Dovevate vedere che roba! C'era tanta di quella lana ecologica lì ma purtroppo costava un po' troppo per me, io spero l'esportino un pochino! Oggi devo finire un po' dei miei progetti sui ferri. Non mi permetto di cominciare niente di nuovo finchè alcune cose non sono finite e non vedo l'ora di poter usare i ferri nuovi...mi prudono le mani al solo pensiero!

Kommentarer
Postat av: allicen

Vad är det för kaka? eller är det bröd??

Postat av: chaos

Det är en av kakorna jag alltid gör. Jag har bara en pepparskakform, den med hjärtat så kakorna blir lite stora!

2008-06-29 @ 19:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback