Leta leta leta plastfri

Jag har förstått att det gäller att leta sig fram hit och dit men för att kunna göra det så behöver man tid! jag letar fortfarande efter ekologiska plastfria grönsaker och frukt, jag letade lite förra veckan även i huvudstaden efter jobbet men blev bara besviken. Jag är dock positiv om att jag snart kommer att hitta den perfekta lösningen. Jag firade min födelsedag i helgen och bad alla kompisar som verkligen ville ta med sig något att tänka ekologiskt! Det var riktigt roligt, nästan alla hade med sig ekologiskt eller rättvisemärkt te, så det behöver jag inte gå och leta efter längre. det var utmärkt! Av en medarbetare fick jag en jättesöt halsband, vintage och eftersom hon visste att jag avstår från plast så var den i glas! Alla var riktigt omtänksamma och jag hoppas att jag inte var för jobbig! Kul att se att även andra tänker i andra banor, även om för bara en liten stund. De kanske börjar fundera lite mer på saken och ändra lite sina beteende. Själv tyckte jag att det var jättetrevligt! I morgon skall jag vidare till min letande, jag har slut på kroppslotion och dagkräm....hmmm, det blir en tuff uppgift!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback