Julbord med 90-åringar!



Jag har stickat klart en julklapp till men jag vill aldrig mer jobba med denna typ av garn, den är riktigt jobbig!
Jag har varit på min första julbord för året och vad roligt det var! Hyresgästföreningen hade anordnat det hela och jag tänkte att det var lite gullig, jag fick slippa laga mat och fick träffa och veta de som bor i området...ja, jag var den yngsta på plats...30-40 yngre minst! haha! Jag satt bredvid kvinnan som jag köpt väskan ifrån, fick veta att hon är 90 år gammal och hennes "vän" är 94 år gammal. Roligt nog sade han hela tiden att han sedan skulle hem, vilket var 7 km bort men hon skrattade " det är klart att han får sova över i natt, han skämms bara att säga hur det är! ". De var de roligaste paret i huset plus, hon syr fantastiska väskor. behöver ingen rullator och är 90 år gammal! WOW!

ITALIANO
Per tradizione sono stata al mio primo cenone di Natale "Julbord" per quest'anno, vicino a Natale ci sono diversi di questi cenone. Questa volta è stato organizzato dall'associazione che si occupa degli affitti di casa. Io ci sono andata per conoscere i miei vicini e perchè così non dovevo cucinare e come mi sono divertita! Era la piú giovane, di 30- 40 anni! haha! Ero seduta vicino alla signora dalla quale ho comprato la borsa smarrita, ho saputo che ha ben 90 anni e come li porta bene. Donna veramente moderna continuava a chiamare però il suo uomo, il mio "amico" che aveva anche lui 94 anni. Il signore continuava a ripetere che dopo sarebbe tornato a casa, 7 km da qui ma la signora rideva e continuava invece a dire, che naturalmente non doveva andare, che sarebbe rimasto a dormire da lei ma che lui si vergognava di dirlo ad alta voce...che coppietta, mi hanno fatto ridere tutta la serata! Devo comprare un po' di borsettine!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va lustigt, kom precis hem från mamma och hon visade en halsduk i sånt där garn! tror iaf att det är lika... men hon verkade tycka att det var tråkigt att hon var klar med den för hon tittade på den och sa drömmande "det var så roligt att göra den här" Haha!

Postat av: chaos

Den ser fint ut när man är klar men det är inget garn för mig. Det är 100% plast, polyamid och polyester så av miljöskäl inte något för mig där. Varje nysta hade en massa knutar i sig när det bytte färg som var omöjliga att sticka in i garnet...jag fick pyssla ordentligt med virknålen för att få kläm på det. Man ser inte maskorna, varken på den svarta färgen eller det fluffiga...man fick räkna hela tiden och lätt som helst kunde någon maska vara borta eller en kunde dyka upp! Fint resultat men inget jag vill jobba med i framtiden. Garnet köpte ägaren av halsduken som fick ont i handleden för att kunna genomföra arbetet, i Julklapp får hon ett genomfört arbete...Man är så olika, det en stickare tycker om tycker inte en annan om...vi är ju så som människor!

2008-12-08 @ 09:03:36
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Så du har ätit julbord ja det är mumsigt det Roligt att träffa alla människor och 90-94 år då har man mycket at berätta, Så hon sydde väskor med inte illa alls det.Ja då får du ju ha det bra idag med då.Söt liten snögubbe men jag undrar är det en hund eller har du stickat det?? är det kanske en julklapp

Postat av: chaos

snögubben är rätt söt, den fick jag för några år sedan men den har blivit misshandlad från missarna, den har en spricka i huvudet stackan, men man ser nästan inte den! Hunden är en halduk men du har helt rätt, så fluffig den är så skulle den kunna vara ett djur, haha! En liten fluffig Chili!

2008-12-08 @ 12:28:36
Postat av: Filifjonkan

hahah Filifjonkan borde nog ta på sig glasögon eller hur...:)) men som sagt fin halsduk då akta bara så den inte skäller på dig...hihih

Postat av: Samtal från min trädgård

Fin blogg! Trevligt med en till som stickar ifrån samma stad. Såg ditt julklappsbyte hos Eva, som liknar min sjal, fast med en annan kant.

2008-12-11 @ 10:29:48
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos. Vad gör du för något? Skottar du snö eller julförbereder du. Bråda tider nu är det Lucia om lördag redan, ha det bra med det du har för dig.

Postat av: chaos

Filifjonkan: Det är ingen snö alls här! Lite tråkigt tycker jag....jag skall visa vad jag håller på med!



Samtal från min trädgård: jätteroligt att du bloggar från lilla staden, skall kika in i din blogg ofta!

2008-12-11 @ 19:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback