Ekologisk catering!

Ikväll hade vi en grön middag på jobbet som jag ansvarade för eftersom jag är miljösamordnare på arbetsplatsen. Jag dekorerade det stora bordet med ett röd tyg ( det är ju Jul snart ) och en stor vit tallrik med kottor, kastanjer och torkade apelsin skivor. På tyget spridde jag runt vita stenar och vi hade tre skål med vatten och röda flytljus. Det var snyggt enkelt. Jag ville att det skulle se julaktigt ut och samtidigt använda naturen som dekoration. Inget, förutom ljusen, var köpta. Den ekologiska cateringfirma Adamsberg försedde oss med utsökt mat, alla tyckte om det, speciellt efterrätten en mousse av passionfrukt som uppskattades högt! Jag bad också leverantören att berätta om verksamheten och KRAV maten. Vi drack ekologisk rött vin och ekologisk läsk som jag köpt på Goodstore på Söder (vilket utbud av ekologiska varor! ). Det var kul och testa hur det olika dryckorna smakade eftersom jag köpt in olika. Vi hade också kranvatten i fina karaffer smaksatta med citron skivor (ekologiska) och granatäpple ( från min pappas trädgård i Italien - allt odlas ekologiskt hos pappa! ).Det kändes som en riktigt lyckat kväll som kommer att påverka framtiden, den ekologiska catering firma kommer att anlitas flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback