stor bebis på gång

Min bebis väger alldeles för mycket, det kommer att bli en riktigt tjockis om den går hela vägen. Detta gör att det är riktigt tngt för mig att bära...jag är en rätt liten person! Det har varit många kontroller och än blir det flera, allt ser dock bra ut för tillfälle förutom att bebisen än ligger på tvären vilket den inte borde göra! Förra fredag trodde jag att det var dax, jag fick rätt regelbundna värkar hela natten men på lördag var det som vanligt. Ett falskt larm skedde igen i måndags när jag vaknade trodde jag att vattnet hade gått men så var inte fallet när det kontrollerades...Själv skulle jag vilja att bebisen kom något tidigare, förlossningsdatum är den 20/12 men om den kom vid Lucia skulle det vara fantastiskt tycker jag. Lägenheten ser nämligen försckräckligt ut just nu, vi har madrasser i vardagsrummet, två bord i köket mm. och vi flyttar in i huset i början på december. Då förstår ni varför Lucia skulle vara rätt bra som datum, allt flyttat och i ordning plus att bebisen kanske inte är en jätte men som sagt, det är inte jag som får bestämma!

ITALIANO
Bimbo ciccione!
Faccio sempre diversi controlli e a quanto pare il mio piccolino è un ciccione! Insomma, se dovesse arrivare come da programma per il 20 di dicembre peserebbe più di 4 KG ed io sono una persona minuta! Insomma, pesa già ora più di me di quando sono nata, roba da matti! Io spero che arrivi un po' prima, per Santa Lucia magari ( 13 dicembre ). Il fatto è che l'appartamento è veramente incasinato, materassi in salotto, due tavoli in cucina...non ci si muove, ed io con il pancione faccio fatica a muovermi tra tutte queste cose! Traslocchiamo nella casa nuova i primi di dicembre quindi capite bene perchè come data funzionerebbe bene Santa Lucia ma purtroppo non sono io a decidere!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Jisses, jisses, men hur klarar du dig? Och hur tänker sjukvården kring detta? Men jag hoppas, at de har det under kontroll. Vi syns annars nästa söndag.

Postat av: chaos

Jag har rekord i ultraljud, jag har redan gjort 6 ultraljud på bebisen och ett på mitt hjärta. Jag skall göra ett ultraljud till på bebisen om tre veckor ca...Jag vägde mig i morse, jag har inte gått upp något på nästan 2 veckor men bebisen har gått upp 800 gram på tre veckor! Sjukvården tittar noggrant på det hela, de är mest oroliga över att den fortfarande ligger på tvären! Vi får se vad som händer! Kramis

2009-11-07 @ 09:23:49
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback