Naturens år i år!

I år firas Naturens år i Sverige och det hade helt gått mig förbi! En bekant berättade för mig om vilket underbart utflykt hon varit med i helgen så jag sökte upp lite information eftersom flera aktiviteter finns för hela året. Det som firas är att för 100 år sedan  bildade Sverige sina första nationalparker. De nio nationalparkerna som bildades 1909 är Europas första och Ängsö nationalpark i Roslagen är en av dessa. Tänk att jag missade detta helt och hållet! Man kan spana efter salamander, kika på fåglar, fjärilar, blommor mm. med experter...jag skulle även kunna tänka mig att lära mig mer om fladdermöss, jag kanske får se Batman! För att få veta mer om vilka aktiviteter som är aktuella titta under kalendariet Naturens år i Stockholm. Väldigt mycket händer precis här i lilla staden!

ITALIANO
Ho scoperto oggi che qui in Svezia si celebra quest'anno l'anno della natura. Si festeggiano i 100 anni dei primi parchi nazionali e devo dire che si sono dati da fare parecchio. Ci sono moltissime attività organizzate a proposito delle quali io sono venuta a conoscenza solo oggi! Vedrò comunque di approfittarne dato che queste attività si prolungano praticamente per tutto l'anno. Si possono fare delle escursioni con degli esperti per guardare e osservare uccelli, pippistrelli, farfalle, alberi, fiori, salamandre e chi più ne vuole più ne metta! Sono proprio contenta di esserne venuta a conoscenza e sicurmente parteciperò a qualche escursione....magari i pippistrelli, chissà, magari incontro anche Batman!

Kommentarer
Postat av: allicen

Hej chaos!

Vill först bara säga tusen och åter tusen tack för paketet! är så glad att jag hann få det innan jag åker, för gissa om jag hade blivit nyfiken om jag fått veta att det låg ett stort paket hemma och väntade på mig =) Du är verkligen lika duktig som du är snäll... eller om det är tvärt om ;)



Det blir på söndag, om jag lyckas ta mig till flyget vill säga :S



Postat av: Anonym

Mycket trevligt att du tycker om den! Det gör mig verkligen glad! Kramis

2009-05-26 @ 19:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback