lite aktiviteter på gång!

Äntligen har jag vaknat till, jag känner mig som en björn som sovit hla vintern. Det har inte hänt så mycket, jag kanske blev påverkad av regnet men nu som det äntligen är sommar skall man köra igång och göra lite roliga grejer. Min semester har inte börjat än, jag jobbar i några veckor till så jag får hitta på små saker till helgerna mm. Idag börjar Jazzdagarna här i Norrtälje, jag har alltid tyckt att det är så roligt att se banden spela vid krogarna och restaurangerna men nu för första gången tänkte jag få njuta av en god middag och uppleva fantastiskt musik! Det skall bli roligt! För den som önskar veta lite mer om Jazzdagarna så kan ni läsa denna artikel i Norrtälje Tidningen. Vad mer skall hända! Ja, på lördag är det tänkt att det skall bli en liten båtutflykt i skärgården. Jag skall besöka Siaröfortet för första gången. jag vill uppleva ölite mer av Roslagen och tänkte satsa i sommar för att utvigda mina vyer om den lokala området! Inte behöver man åka långt bort för att njuta av sommaren när vi har sånt här fint väder! Ingen resa är inplanerad till semestern, jag funderar på att åka tåg till Köpenhamn ( där jag inte har varit ) ett par dagar men vi får se vad som händer! Jag är så glad...äntligen är det varmt!

ITALIANO
Anche se le ferie ancora sono lontane mi sono finalmente svegliata dal letargo! Finalmente l'estate è arrivata anche qui! Abbiamo sui 25°, che bellezza! Finalmente si possono mettere i vestiti estivi! Questo fine settimana vedrò di divertirmi un po', oggi cominciano i giorni del Jazz nella mia piccola cittadina! Non solo ci sono vari concerti ma tutti i locali offrono musica gratuita quindi stavo proprio pensando ad una bella cenetta ascoltando della buona musica! Inoltre è prevista una piccola gita in barca. Ci sono molte isolette nelle vicinanze della mia cittá che non ho mai visitato ed ho pensato di approfittarne quest'anno per scoprire e conoscere le vicinanze un po' meglio! La gita si fará ad un forte, anche se non potete leggere il testo potete almeno vedere un po' di immagini. Questo forte era previsto per combattere i Russi in modo che non invadessero il paese!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Det låter trevligt och miljövänligt att nöja sig här hemma. Hoppas att vädret fortsätter att vara så här bra, så båtturen blir ett riktigt nöje.



I dag har jag gått på semester och jag bara njuter! Barnen hämtar vi först i morgon ifrån läger, så det blir en lugn kväll med Stora Kärleken min!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback