Växplats Nybyn

Det är lite tyst är på bloggen då och då eftersom jag har besök från Italien! Detta ger ett underbart tillfälle för att forska området i närheten. Vi har besökt Växplats Nybyn och titta på två olika utställningar, en om fuchsior och en om pelargoner...riktigt snygga! Själv har jag inte köpt något eftersom jag anser att mina blommor på balkongen räcker för i år men det fanns stycklingar för 35 kr, träd, rosor, pioner mm. för 50 kr! Och väldigt mycket var ekologiskt odlat! Jag skulle nog ha köpt lite ekologiska kryddväxter men tänkte vänta lite till senare!

ITALIANO
Avendo visite dall'Italia non sono spesso sul blog quindi scusate la mia assenza. Questa visita mi fa comunque veramente molto piacere e mi da anche la possibilitá di esplorare i dintorni. Siamo stati a vedere una mostra di fiori in questi giorni, una mostra di gerani molto bella. Natualmente c'erano anche piante in vendita ma non ho fatto acquisti dato che secondo me le piante che ho per il momento sono abbastanza!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Hejsan, ja där är det verkligen fint, har varit där en gång, men det kommer säkert att bli flera om det passar in i schemat. Sköt om dig!

Postat av: Filifjonkan

Åh så härliga bilderna var på växtplatsen som ni besökte! Fuxior är härliga växter just för att de finns i så många olika variationer och färger de som har vita kjolar med lila underkjolar är mina mest älskade.

2009-08-05 @ 15:36:39
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback