lite smultron




Varje dag får man i sig lite smultron, inte många men något varje dag, det blir lite som godis! Jag har köpt 4 plantor i början på våren, bland annat en som gör vita smultron och de växer som bara det! Det är lite synd att jag inte har en bit land eftersom plantorna gör många nya skott så man hade nog fått en rejäl buske med smultron! Hur som helst är det riktigt kul att få något varje dag!

ITALIANO
Fragoline di bosco
Le mie fragoline di bosco crescono e crescono, ne avevo comprate quattro piante questa primavera. Tra l'altro una specie che fa le fragoline bianche come vedete nella foto. Mangio qualche fragolina tutti i giorni come se fossero caramelle!

Kommentarer
Postat av: allicen

vad gott med smultron! behöver du pyssla mycket med plantorna eller sköter dom sig själva? har hört att det ska var en bra 'kantväxt' så det kanske kan tänkas på till nästa år... jag gillar när man kan ha nytta av det man odlar!

Postat av: chaos

De sköter sig själva, man behöver bara vattna dem! Det är helt fantastiskt hur lätta att sköta de är! Jag kan varmt rekommendera dem! kramis

2009-07-14 @ 08:50:03
Postat av: Filifjonkan

Morrn Chaos nämen så roligt för dig att smultronen har mognat åt dig. Gott är det Men du kan göra en låda att ställa på balkonggolvet och plantera smultron eller jordgubbsplantor i den går jättebra eller hänga dem i flera amplar på ett par krokar har jag sett att folk gör! kram och ha det gott i solen idag

2009-07-14 @ 09:09:27
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback