il ditale è tornato...


Titta vad jag har hittat! Det var detta som jag hade köpt på marknaden i Italien som hade försvunnit. Det är en liten rysk docka i trä, målad för hand som man använder på fingret när man syr eller broderar ( vad heter det på svenska? ). Jag trodde att katterna hade tagit den, sedan öppnade jag även dammsugarpåsen och letade i hela lägenhet eftersom jag inte hittade den ngonstans och hade gett upp. Igår var jag på middag hos mamma och där var den! Det kom fram att jag hade gett bort den till henne! Vad? Och jag kom inte ihåg! Jag har problem med minnet och ibland sådana saker förekommer så jag är inte förvånad, det känns skönt att veta att den finns någonstans och den inte bara är försvunnen! Mysteriet är löst efter flera månader, hehe!

ITALIANO
Ditalino ritrovato! Che risate! Questo è il ditalino che avevo comprato in Aprile in Italia al mercato, carinissimo di legno e decorato a mano. una volta arrivata a casa ero convinta di averlo messo in un posto ma non riuscivo più a trovarlo. Ho accusato i gatti, ho cercato dentro l'aspirapolvere e per tutta casa senza risultato. Ieri sono stata a cena da mia mamma e proprio lì l'ho ritrovato! hehe, che ridere! Sono comunque molto contenta che il mistero sia finalmente risolto!

Kommentarer
Postat av: allicen

Va läskigt att inte minnas det :S På svenska heter det 'fingerborg', lite kul att se en i trä.. det tror jag aldrig att jag gjort förut :)

Postat av: Samtal från min trädgård

Vacker fingerborg du har handlat! Lyckliga mamma din som har fått den ;)

När blir det stickcafé igen?

Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos det heter fingerborg och den där var ju ursöt. Sån tur att den kom tillbaka till dig i alla fall! Men såna där saker är det som katter älskar att nappa till sig och leka med så de försvinner under skåp och byråer. Fast dammsugaren är med ett "monster" som äter småsaker. Ha det så bra idag.

2009-07-28 @ 11:06:02
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback