uffà!

Igår natt sov jag bra och blodtrycket idag var perfekt. Natten innan sov jag bara två timmar och blodtrycket var på gräsen...jag tror sömnproblemen stör blodtrycket helt enkelt annars är det okej! Igår var jag på specialmödrarvården och de var ändå nöjda och jag behöver inte åka dit igen förutom om det inte händer något eller så är det dags för förlossningen. Idag var jag hos min vanliga barnmorskan, blodtrycket kommer att kontrolleras två gånger i veckan så nästa gång blir det på fredag! Jag hoppas sova bra så att värden blir bra! Däremot hade jag igen lite lågt med järn...igen! Nu testar vi andra tabletter och hoppas det inte blir lika dåligt som förut. För två veckor sedan tyckte barnmorskan att min vikt hade varit nu stilla för länge ( jag fick ju inte äta något med socker eftersom bebisen var för stor ) så jag fick äta vad som helst. Nu ligger bebisen över den högsta kurvan...alltså jag får inte äta socker! Inga julgodis för mig helt enkelt! Ännu mer, jag fick ta en spruta till mot svininfluensan ( förra gången fick jag väldigt ont i armen i flera dagar och feber dagen därpå! ). Ja, armen börjar göra ont och ögonen känns varmare...tröttheten smyger på sig...Ja, jag hoppas bebisen kommer rätt snart så kan jag också njuta mer av jultiden!

ITALIANO
La mia saluta ha alti e bassi e cambia di giorno in giorno! ieri la pressione era un po' altina mentre oggi è più che normale! Ora però mi si sta riabbassando il ferro e mi è anche toccato rifare il vaccino contro l'influenza suina...insomma domani avrò un po' di febbre ed il braccio mi farà male per qualche giorno! Al controllo fatto due settimane fa l'ostetrica era un po' preoccupata per il fatto che non sono andata su di peso ultimamente...non potevo mangiare zuccheri in quanto il bambinello era troppo grassotello...mi ha detto di mangiare qualsiasi cosa. Io mi sono divertita ed ho mangiato il gelato e dolci vari. Oggi al controllo era andata su di peso un pochino ma il bambinello ora è andato oltre la sua curva, insomma non va bene! Quindi niente dolcetti natalizi per me! Speriamo si decida a venire fuori presto così potrò divertirmi pure io e mangiare le diverse prelibatezze natalizie, insomma, un po' di torrone lo voglio pure io!

Kommentarer
Postat av: Cinzia

Ma guarda un po' ... che sorpresa!!

Era da diverso tempo che non venivo a curiosare sul tuo blog e scopro che fra poco diventerai mamma anche tu!!

Che bello!!!

Sarà una fantastica emozione ... sono davvero contenta per te!

Sai già se sarà maschio o femmina?

Come vorresti chiamarlo?

A presto

Un abbraccio

Cinzia

Postat av: Filifjonkan

Men hej Chaos (kramar om) Oj då ser att du har det lite jobbigt just nu men de tär ju på sluttampen vad jag förstår så snart så är det lite enklare med den egna kroppen. Hoppas du får sova ordentligt men man blir ju störd hela tiden av små fötter som sparkar i magen det är väl trångt du

vet för den lille. Kram och var försiktig

2009-12-09 @ 17:12:18
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Filifjonkan

Bara inne igen för att kolla om det hänt något här!



Kram på dig,

2009-12-14 @ 12:38:58
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Samtal från min trädgård

Hej på dig, grannen! Nu har vi verkligen fått snö, var och röjde med sonen här på eftermiddagen i mörkret, hoppas att det snart kommer en stor maskin och tar bort resten.

Nu har jag också fått spruta för nöfnöf-sjukan, hoppas att jag inte blir sjuk av den, ingen annan har blivit det i familjen hit intills.

Annars har vi varit lite sjuka, men tror att det blir bättre efter jul, när vi fått vila. Vi hörs då.

2009-12-17 @ 17:25:22
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos! Inne och ser efter ifall det hänt något här, Men du har säkert and saker för dig,,ler,,hopas allt är bra med er och skickar en kram till dig och den lille nye misstänker att den har anlänt .kramis

2009-12-21 @ 14:06:09
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Ciao! è molto particolare il tuo blog bilingue! cercavo la ricetta di certi biscotti dell'ikea... ed eccomi qua! buon Natale :-)

2009-12-25 @ 22:43:38
URL: http://quellochesofare.blogspot.com
Postat av: Samtal från min trädgård

Hörde ifrån A. att det blivit en liten baby innan vi för i väg till Danmark. Hoppas att ni alla mår bra här i ovädret.

2009-12-31 @ 13:27:04
URL: http://samtalfranmintradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback