På stickorna

Okej, jag har inte varit helt syssellös under semestern. Det har blivit även lite stickning men det mesta är pöbörjade, det är inte mycket som är avslutat men här kommer i alla fall lite bilder.

Gli sferruzzamenti continuano anche se sono stata taciturna al riguardo ultimamente, più che altro la cosa è dovuta al fatto che ho molti lavori cominciati e pochissimi finiti!



Dessa torgvantar påbörjades i mars men nu är det äntligen klara. De är till en kompis som jag skall träffa i morgon, jag har inte träffat henne tidigare så därför hade jag inte bråttom! Jag är inte helt nöjd med resultatet, visst är det snygga men de är lite stora- i alla fall för mina händer! Garnet var restgarner som hon hade fått!

Questi guantini sono per un'amica. La lana le era stata data e mi ha chiesto di farle dei guantini. Non sono molto soddisfatta in quanto sono un po' grandini, secondo me vanno meglio alle mani di un uomo comunque sapremo domani cosa ne pensa la mia amica!



Mitt första försök till tovning, ett stor misslyckande! Det blev inte så mycket tovad! Det skulle vara en mobilfodral eller fodral till en liten kamera men den blev alldeles för stor så vi får se om den kan användas till något! Jag skall försöka med tovning igen men inte med det här garnet!

Questo è stato il mio primo tentativo di "felting", proprio mal riuscito! Ci sono rimasta malissimo, doveva essere un calzettino per cellulare ma è troppo grande e la tecnica non ha proprio funzionato. Riproverò più avanti con un'altra lana!



Det här söta minibolero som har en liten blomma på baksidan är jag väldigt nöjd med. Den är stickad i ekologiskt bomullsgarn. Detta var den hemliga projektet och hemligen består i det fakto att den är till mig. Jag skall bli mamma strax innan Jul om allt går som det ska! Detta betyder att det blir säkert flera små stickningar i framtiden på bloggen så ha tålamod!

Sono contenta di questo minibolero con fiorellino sul di dietro. L'ho fatto con un cotone ecologico. Questo era il mio progetto segreto ed il segreto sta nel fatto che è per me! Poco prima di Natale infatti diventerò mamma!



Min sjal växer men den är inte färdig än, det är mycket räknande och det blir lätt fel så jag måste koncentrera mig på den men jag tror att jag har stickat ca hälften. Vi får se när jag blir klar, om ni kommer ihåg påbörjades den precis vid semestern.

Lo scialle cresce ma non é finito. È un motivo un po' complicato, bisogna sempre concentrarsi e contare ed è facile sbagliarsi!



Det här är bakdelen av en kofta till mig. Färgen är lite konstig, någon slag ljus rosa. Jag började arbeta med den innan semestern och sedan blev den kvar där...det blev så fint väder och jag hade ingen lust! Vi får se när jag tar upp den igen!

Questo è un cardigan, il di dietro per l'esattezza, cominciato prima delle ferie e poi lasciato da parte. Si, sapete, è arrivato un po' di caldo e la voglia mi è passata. Vedremo quando lo finiremo!



Det här är också en kofta som jag påbörjade nu i helgen, den tror jag blir klar rätt fort eftersom jag är riktigt sugen på att sticka den men man vet aldrig, kanske något annat faller mig bättre i smaken! Garn för de sista tre projekt är så klart garn från farmor.

Altro cardigan cominciato questo fine settimana, questo credo andrà più velocemente perchè il colore mi ispira di più ed anche il taglio ma non vi assicuro niente!

Kommentarer
Postat av: allicen

Men vilken överaskning! stort GRATTIS och jag hoppas verkligen att du mår bra och att du uppdaterar lite genom bloggen då och då hur det går för dig!



Kram =)

Postat av: chaos

Tack så mycket Allicen! Jag mår mycket bättre nu men det har varit tufft därför det blev inte så många inlägg i bloggen tidigare. Nu hoppas jag kan ta det igen och självklart kommer jag att prata mycket om det! Stor kram!

2009-08-11 @ 11:21:22
Postat av: Ulrica

Men Grattis! Vad roligt! Alla lyckönskningar.

2009-08-12 @ 08:20:56
URL: http://www.hjalpstickan.se
Postat av: chaos

Tack så mycket Ulrica!

2009-08-12 @ 09:09:03
Postat av: Anonym

Stort GRATTIS!- kram Astrid

2009-08-13 @ 08:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback