första stickningsträff

I morgon smygstartar vi handarbetet på jobbet igen, det skall bli kul! Jag måste erkänna att jag börjat längta efter stickaféerna mm. och vill gärna köra igång snart! Förra året hade vi som temat att någon med i klubben skulle baka något som vi kunde smaska på och vi brukade turas om. I år kommer vi att ha som tema bakning av bröd så man bakar lite god bröd och äter mackor istället. För mig blir det lite bökigt om vi kommer att fortsätta träffas på torsdagar eftersom jag går nämligen och simmar på onsdag kväll. Jag kommer att ha svårt att hinna med att baka men eftersom det inte kommer att hända så pass ofta, min tur lär väl bli kanske en gång i månaden om ens det då kommer det säkert att fungera! Det var någon som sågt den danska programmet  Bullar av stål som blev inspirerad att baka bröd så varför inte! Just tills i morgon har jag dock bakat lite muffins eftersom det är smygstart, jag bakade igår som tur var eftersom nu är jag riktigt trött. Jag har varit och simmat lite och idag hos barnmorskan fick jag redan att jag har lite järnbrist så tröttheten var inte något konstigt. Jag har nu köpt lite tabletter så vi hoppas det skall bli lite bättre!

ITALIANO
Domani riprendiamo i nostri incontri di sferruzzamenti sul lavoro, non vedo l'ora! devo dire che i vari incontri mi sono un po' mancati quest' estate e sono contenta che riprendano pian piano! L'anno scorso avevamo come tema i dolci, quindi a turno, si portava qualche dolce fatto in casa...il che spiega le mie varie ciambelle etc. Quest'anno abbiamo deciso di concentrarci sul fare il pane e mangiare dei panini! Qualcuno é stato ispirato da un programma di cucina televisivo percui l'idea di fare il pane! Io sono un po' preoccupata di non fare in tempo se continueremo a vederci il giovedì in quanto il mercoledì sera vado a nuotare, infatti sono stanca morta ora ma per fortuna ho fatto qualcosa ieri...si tratta di dolcetti per questa prima volta ma farò del mio meglio per la prossima volta che sarà il mio turno! La mia stanchezza è dovuta anche al fatto che ad un controllo oggi si è rivelato che mi manca un po' di ferro, ho già comprato delle vitamine che spero funzioni presto. Si tratta di vitamine consigliatemi dal medico quindi dovrebbero andare bene!

Kommentarer
Postat av: Samtal från min trädgård

Det låter så trevlig med stickning på jobbet. Jag brukar ta med mig en stickning till jobbet, men det är bara jag som gör det, så det blir inte alla dagar.

Nu måste du ta hand om dig, äta mycket gröna grönsaker, spenat och så. Ät också jordgubbar och annat med mycket järn och inte juice eller apelsin samtidigt.

Må så gott!

Postat av: chaos

Vad snäll du är Samtal! Jag har fått första Roslagslådan igår och där finns det broccoli och bönor som jag tror också innehåller mycket järn...hoppas det blir bra, jag mår lite sämre av de nya tabletterna! Igår var det riktigt mysigt och min sjal växer...hoppas den blir klar till bröllopet annars vet jag inte hur jag skall göra! Kramis

2009-08-21 @ 09:37:37
Postat av: allicen

Haha! va full i skratt jag blev av din kommentar... 'vad du blev arg' haha! Nåja, du behöver inte förklara dig det finns så många härifrån som bara läser för att ev hitta något att gotta sig i men som aldrig ger sig till känna eller delar med sig av sina liv, tankar och funderingar... känn dig inte utpekad!



Hur som helst måste jag tacka dig speciellt för dina fina ord! Dessa kommer jag att spara undan i minnet och ta fram när det kommer dagar då det känns som allt går en emot. Kram!

2009-08-25 @ 11:31:53
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chaos

Allicen: Vad trevligt! Det glädjer mig att mina ord värmde lite och att du inte tog illa upp att det tog mig lite tid att svara på kommentaren! Stor kramis Allicen!

2009-08-26 @ 09:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback