avbruten köpstopp! Ajdå!

Jag väntade och väntade men nu hade jag inget val. Med graviditeten kommer jag inte in i mina kläder! Jag har fått en del och under de fina sommaren har jag kunnat använda mina klänningar. Det jag blev tvungen att köpa rätt tidigt var underkläder men nu som det blir höst behöver jag ett par plagg som verkligen passar. Jag är lite trött på att se ut som en potatissäck helt enkelt! Mammakläderna jag fått är i väldigt stora storlekar, vanligtvis har jag storlek 34, S så det blir svårt att passa i kläder i storlek M och L. Det finns ett par byxor och en tröja som jag fått som passar rätt bra men det är allt. Vissa av mina kläder kan jag fortfarande använda och jag försöker sticka ett par koftor som kan passa både nu och efter men något mer behövde jag. Så igår shoppade jag lite. Tyvärr i lilla staden finns det inga mammakläder, jag har försökt och ta en titt på en outlet som skall ha mamma-licious kläder men denna outlet är så pass oorganiserad...alltså alla plagg ligger i en klump så det skulle ta en hel dag att ta sig igenom dem plus att alla storlekar verkade vara M. Barnbutiken som finns har lite mammakläder av märket Odd Molly så en vanlig plagg kostar över 1000 lappen. Lite dyrt för något man kommer att använda så lite enligt min uppfattning. Jag hittade lite mammakläder på H&M, den enda affären i stan som har mammakläder. jag var dock väldigt petig som konsument, jag köpte bara det som passade fint och som jag tyckte om. Tanken från början var det 2 byxor ( ett av vilken skulle vara ett par jeans ), en blus, ett linne. Byxorna jag ville ha satt dåligt men jag hittade ett par jeans som jag blev helt kär i så dem köpte jag. Blusen var alldeles för stor tyckte jag och linnet hade inte dem. Jag hittade strumpbyxor i storlek S ( av den minsta storleken köpts det in oftast bara 1, så man skall passa på fort annars är det kört ). Jag köpte då jeansen och strumpbyxorna med förhoppningen att hitta en klänning senare. Om ett par veckor skall jag på bröllop så jag har en fin klänning som jag forfarande kommer i så jag tänkte använda den med strumpbyxorna därför köpte jag dem! Jag hoppas också kunna hitta en höst klänning som jag kan ha! Jag gick också till apoteket och beställde två stödstrumpor, jag har hört att det är väldigt bra när benen börjar svullna och i dagarna kände jag att det var lite trångt i mina skor så jag tror det är på gång. Köpstoppet blev avbruten men jag försöker verkligen handla smart och det jag verkligen kan ha nytta av, som tur behöver jag inte köpa mycket till bebisen...vi får allt begagnad från släkten, mer miljövänligt än så kan det inte bli! Något enstaka ting, förbrukningssaker kommer vi att få köpa...än har jag inte bestämt med men funderar lite på tygblöjor...i alla fall några som ombyte men jag vet inte riktigt om det är bra...vi får se hur det blir på den fronten!

ITALIANO
Ormai per quasi due anni non ho comprato vestiti, non ne avevo bisogno ma ora con la gravidanza sono stata costretta ad interrompere il mio "not buying"! Mi sono stati regalati alcuni indumenti premamaman ma purtroppo sono grandini per me, solo un paio di pantaloni ed una maglietta vanno abbastanza bene. Finora sono riuscita ad entrare nei miei vestiti, ho dovuto comprare solo indumenti intimi ma ora che ormai l'autunno è alle porta mi sono sentita costretta a dover fare acquisti, almeno un paio di indumenti. Avevo optato per 2 pantaloni ( uno jeans ), una camiciola e una canotta. Infine non ho trovato molto ma ho comprato un paio di jeans che mi stanno a pennello e che posso usare per tutta la gravidanza e poi ho comprato un paio di calze collant ( da usare presto con un mio vecchio vestito dato che tra due settimane andró ad uno sposalizio). Spero più avanti di trovare magari un vestito autunnale da poterci abbinare! Insomma ho dovuto fare qualche acquisto ma sto attenta a non esagerare. Per il bambino invece non dovremo comprare quasi nulla dato che tutto ci viene regalato da qualcuno in famiglia che già ha avuto figli!

Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos Men är du gravid::: ja får gratulera så mycket vad roligt,,, åhh,då kan du behöva köpa dig lite stora kläder för man blir som sagt aningens större både här och där. Så det skall bli bröllopsfest med sen då kan man ju ha en fin klänning också hoppas du kommer i den du nämnde om.Tvestjärtar kommer tyvärr om höstarna de trivs när det är fuktigt och lite mörkt. De sitter gärna i veck på stolsdynor och kryper in under dukar skaka grejorna är det enda eller slå ihjäl dem inte roligt men man vill inte ha dem på sig. Otrevliga är de. kram på dig

Postat av: chaos

Tack Filifjonkan! Jag hoppas verkligen jag kommer fortfarande in i klänningen, jag testade i morse och det funkade och det fanns lite utrymme kvar så, vi håller tummarna! Annars skall jag se om jag kan låna eftersom klänningar verkar vara lite svåra att få tag i! Stor kramis

2009-08-17 @ 13:00:10
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Astrid

Mammakläder - dom syr man själv med hjälp av en kunnig kompis (= mig)

Hälsning Astrid

2009-08-18 @ 12:04:20
Postat av: chaos

Oh Astrid! kan du verkligen hjälpa mig i höst? Jag vill gärna lära mig att sy! Säg till när du har tid, det skulle vara fantastiskt! Stor kram!

2009-08-18 @ 15:02:19
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: Sol

Har inte läst här på hela sommaren, så jag har inte alls hängt med. Grattis till graviditeten!!! :D

2009-08-19 @ 08:41:11
URL: http://bhujapindasana.livejournal.com
Postat av: chaos

Tack så mycket Sol! Kramis

2009-08-19 @ 08:51:45
Postat av: Milena

Ma complimenti!!!!! Non sapevo che tu aspettassi un bambino...l'ho letto nel tuo post....

Che bello..ma quando nascerà???

Ti mando un grosso bacione

Milli

2009-08-20 @ 13:41:36
URL: http://stitchandmore.netsons.org
Postat av: chaos

Grazie Milena! Dovrebbe nascere poco prima di Natale se tutto va bene, sono molto emozionata a riguardo!

Un grosso bacione anche a te!

2009-08-20 @ 14:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback