veckan som gått

Vad har hänt denna vecka? Ja, lite av varje. Jag får säga hejdå till den bortglömda väskan, den kom aldrig till hittegods på SL och nu är chansen obefintligt så det är bara att svälja och hoppas grannen har fina väskor inför Jul så kan jag köpa en ny!


Hålet är borta! Hurrà! Jag ringde min hyresvärd som beställde en snickare, man kanske börde färga den gult men bättre än ett hål är det!
Idag har jag varit och klippt mig, så min långa hår är nu borta! Kort och flikigt är den nu, det passar utmärkt med mössa!


ITALIANO
Avvenimenti della settimana
Non è successo molto. Purtroppo devo abbandonare la speranza di ritrovare la borsina persa. Non è mai arrivata tra le cose perse e è passato un po' di tempo quindi posso solo comprarne una nuova dalla vicina quando deciderà di venderne ancora...penso ne venderá qualcuna in dicembre, vicino a Natale!
Il buco in cucina non c'è più, finalmente! Ho chiamato la ditta dalla quale affitto l'appartamento e se ne sono occupati loro, per fortuna! forse un po' di colore non starebbe male comunque preferisco così che il buco.
Oggi ho tagliato i capelli, la mia parrucchiera è stata sposata con un italiano e quindi vado sempre da lei...ora è anche vicina, una passeggiata di due minuti e sono lì. le ho parlato dei miei sferruzzamenti e dei bellissimi scaldapolsi di mia madre e forse forse potremo affittare uno scaffale da lei per vendere la nostra roba...non sarebbe male come idea!

Kommentarer
Postat av: allicen

Tycker inte att du behöver måla passbiten, det funkar som det är nu!

Postat av: Filifjonkan

Hej Chaos Ja skönt du slapp hålet man irriterar sig på sådant annars. Håret blev ju fint med lättare när man skall på med mössan om det är lite kortare,Tråkigt med din väska men ja kanske kan du få tag i en ny som du tycker om med Ha en skön helg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback