ägna sig en dag

Idag har jag varit lat och inte gjort så mycket. Jag solade lite på balkongen och gick sedan till stranden. Det blåste en hel del men det var skönt att sola, jag brukar inte göra det men idag kändes det som man kunde ägna dagen åt sig själv! Jag tänkte att det var bra att passa på nu när det var soligt...jag längtar inte att bli kallad "blek fisk", vilket händer varje år! Jag kan inte bli brun men lite färg, lite lite kan jag få så jag tänkte försöka i år. Detta är en miljövänlig aktivitet som inte kostar oss något om man aktar sig för den vanliga lilla kiosken i närheten. Jag hade en ekologisk nektarin som jag fick från Årstiderna igår, den var saftig och söt så slapp jag bli sugen på att köpa något! Jag har också gjort lite annat samtidigt, jag fortsätter läsningen av min italienska bok och på stranden lyssnade jag på en ljudbok och nu på kvällen har jag återupptagit en gammal stickprojekt som jag vill bli klar med.


IN ITALIANO
Oggi sono finalmente andata in spiaggia! Come vedete la spiaggia svedese è molto diversa da quella italiana. Verso le 15.00 la maggior parte della gente è sparita comunque ce n'era poca dall'inizio. Anche se c'era il sole oggi tirava molto vento! raggiungo questa piccola spiaggia con una passeggiata di 15 minuti! Se facesse bello più spesso forse riuscirei anche a prendere un po' di colore!

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

att vara blek fisk är ju hälsosamt

Postat av: chaos

2008-07-06 @ 11:00:42
Postat av: chaos

Det är precis det jag tycker Hannele. Jag har alltid så hög skyddsfaktor att jag inte får någon färg. Jag solar 1-2 gånger per år!

2008-07-06 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback