Small, medium och large mat

Idag hade jag inte mat med mig till jobbet och käkade med en kamrat på jobbet! Hummm, det fanns bara tre alternativ: 1. Kyckling 2. Lax och 3. Fried Rice, om jag förstått det hela var ingen av dem något speciellt klimatsmart men jag tog nummer tre som var vegetariskt. Fick inte ner hela portionen dock. Jag har ofta problem på restaurant, portionerna är för stora för mig. Ibland äter jag mycket och ibland lite. Jag önskar att man kunde välja storlek av portionerna, visst skulle det vara bra om man kunde beställa en small när man inte är så hungrig och en large när man är supehungrig! Det skulle vara en stor fördel för restauranterna som inte behöver kasta så mycket mat, en fördel för klienterna som inte känner sig så skyldiga om det inte lyckas äta upp allt och bättre för miljön. Det skulle ju vara smart!

Kommentarer
Postat av: allicen

Tänkte på dig när jag va iväg med saker till återvinningen idag... :)
Närmare bestämt tänkte jag på hur du gör med smörgås, eller äter du aldrig det? om man ska undvika plast, hur gör man då med pålägg? och har du nån slags rangordning över förpackningar? är papper/katong bättre än glas, glas bättre än metall, metall bättre en plast osv.. hur skulle din lisa se ut?

Postat av: chaos

Jag funderade länge på det men från det jag förstår är plast sämst efter det kommer metall ( det är dyrt att producera det ). Det verkar som bra förpackningar är papper och plast. Jag äter inte smörgås så ofta men det går att fixa. Det finns Castello färskost och är KRAV märkt och förpackat i glas med lite metall som lock. Marmelad, honung och jordnötssmör finns också KRAV märkta och i glas. Jag funderade lite på leverpastej, i vissa affärer finns det leverpastej i en liten metall förpackning med lock i papper...funderar om i tub ( tuben bör väl vara i metall med en liten plastkork? ). Det finns lite varianter, det är bara att leta sig fram i djungeln!

2008-02-22 @ 15:01:41
Postat av: chaos

Papper och glas skall det vara, skrev nog fel där!

2008-02-22 @ 15:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback