smycke

Även när man är förldraledig vill man vara snygg, det är ofta det händer som mammorna låter sig gå...man är ju hemma, man skall amma och får kräks på sig mm. Jag gör ett försök att vara fin, när jag är hemma struntar jag lite i det hela, jag sminkar mig inte och använder myskläderna men jag plattar håret och så fort jag skall ut anstränger jag mig för att vara lite tjusig, smink, kläder, tillbehör mm. Något som jag dock tycker var rätt bra är att jag fick en klocka och ett armband i gummi som man lätt kan ha på sig även när man ammar utan att göra sitt barn illa!



För den som önskar en liknande klocka kan jag säga att den är från
breo och finns i flera färger, fantastiskt att ha på sig och jag har hört att den är väldigt trendig i Italien just nu! Som ni ser armbandet är i en av mina favorit färger för tillfället men jag vet inte vad den är för märke! Sorry!

ITALIANO
È molto facile lasciarsi un po' andare quando si è in maternità, si é a casa, si usano vestiti bruttini...tanto non ti vede nessuno e il bimbo ogni tanto fa un vomitino!, Niente trucco e così via! Io però ci tengo e anche se magari mi metto dei vestiti non bellissimi e non mi trucco, mi faccio la piastra in modo che i capelli siano a posto ( anche solo quello da un'aria diversa! ), inoltre posso usare questi due accessori di gomma che mi sono stati regalati dai miei ospiti sammarinesi! Infatti non fanno male al piccolino quando allatto! L'orologio è della breo ed ho saputo che sono accessori alquanto trend in Italia...che lo siano o meno poco importa, io sono contenta di poterli usare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback