pioner och kryddor

Vi har pioner på framsidan och baksidan av huset. De på framsidan är vvanliga pioner i en rosa nyans och jag hann inte fotografera dem! Men pionen på baksidan, titta vilken snyggning! Det har bara två knoppar, jag tror den är lite ung än för flera men wow!



här är lite kryddor, basilikan och timjan hade vi själva sått medan citronmeliss, thai-basilika och oregano fick jag! De för vara i krukor p.g.a. mördarsniglarna! Vi har nu sått i en stor kruka lite sallad och persilja, vi hoppas det blir något snart!



ITALIANO
Guardate che peonia, bellissima. È stata una vera sorpresa ritrovarsela qui dietro casa! Nei vasetti vedete invece alcune spezie ( basilico, origano, timo, basilico tailandese ed una spezia al limone -citronmeliss in svedese ). Sono nei vasetti in modo che le lumache cattive non le mangino. Abbiamo pinatato in dei vasi grandi, dell'insalata e del prezzemolo, tenete le dita incrociate! Ricordate la mia Hoya dell'anno scorso che aveva fatto un fiore? Quest'anno ne vuole fare ben 4! Ancora non sono sbocciati, poi farò delle foto ma non credo che sbocceranno tutti insieme perchè sono a diversi stadi!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Instämmer i att det är en mycket vacker pion. Jag har också lite kryddkrukor. Persilja, gräslök och basilika. Sen har jag planterat mynta (så gott till te) och timjan i rabatten.

Postat av: chaos

Det är så gott med egna kryddor eller hur? Vi har också gräslök, t.o.m. i landet! ja, sniglarna äter inte upp det! kramis

2010-07-08 @ 11:44:58
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback